سرگرمی دنیای شادی لطیفه بازی پیام تبریک فال طالع بینیاس ام اس جالب معما تست هوش

۹ مطلب در تیر ۱۳۹۹ ثبت شده است

ایده های ساخت کاردستی با شانه تخم مرغ

ایده های ساخت کاردستی با شانه تخم مرغ

شانه تخم مرغ چیزی است که تقریبا همه آن دور می اندازیم چون فکر میکنیم هیچ مورد استفاده ای ندارد. اما این وسیله کارتنی و مقوایی را می توان در بخش های مختلف خانه به سادگی استفاده کرد. از کاردستی های بچه‌گانه برای کودکان گرفته تا سطل زباله و لوستر و باغچه های کوچک و رومیزی. در ادامه میتوانید ایده ها و آموزش ساخت کاردستی با شانه تخم مرغ را ببینید.

1- نرگس های زیبا

شانه های تخم مرغ قسمت های فرو رفته ای دارند که برای ساخت گل می توانید از آنها استفاده کنید. طبق راهنمای تصویری زیر، آنها را برش بزنید، سر هم کنید و با رنگ آکریلیک رنگ کنید.

2- حلقه گل

ادامه مطلب...
۲۹ تیر ۹۹ ، ۱۶:۲۸ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
vahid fadaei

گردنبند دریم کچر و فواید آن

گردنبند دریم کچر و فواید آن

مقدمه

گردنبند دریم کچر و فواید آن : در این مقاله از سری  که در مورد کابوس گیر یا دریم کچر می باشد . در مورد فواید دریم کچر و کاربرد دریم کچر خواهیم پرداخت ، حتماً در مورد آموزش ساخت دریم کچر در خانه یا گردنبند دریم کچر ، دریم کچر جغد و آویز دیواری دریم کچر بصورت خرید اینترنتی دریم کچر شنیده اید .

شاید کنجکاو باشید که بدانید دریم کچر جغد ، دریم کچر دیواری یا دریم کچر ماه واقعاً چه فوایدی دارند و چگونگی ساخت دریم کچر در خانه را بدانید . با مطالعه ی این مقاله به سوالات شما پاسخ داده خواهد شد .

 

ادامه مطلب...
۲۱ تیر ۹۹ ، ۱۷:۵۵ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
vahid fadaei

آموزش بافندگی با میل به ساده ترین شکل ممکن

آموزش بافندگی با میل به ساده ترین شکل ممکن

آموزش بافندگی با میل به روش ساده : بافندگی  کار سختی نیست و حتی کسانی که تا بحال چیزی نبافته اند می توانند با این تکنیک ها به صورت حرفه ای برای خود ژاکت، کلاه یا شال گردن ببافند.

آموزش بافندگی با میل به روش ساده با شروع فصل سرما ، کم کم باید لباس های گرم مانند لباس های بافت بپوشیم . تا به حال به این فکر افتاده اید که خودتان نیز می توانید ، شال گردن ، کلاه ، جوراب یا ژاکت ببافید .

با بافندگی شما می توانید علاوه بر بافتن لباس های زیبا  هم سرگرمی برای شماست و به آرامش میرسید زیرا بافتنی بافتن درست مثل مدیتیشن یک فعالیت آرامش بخش است.

اگر بلد نیستید بافتنی ببافید و تا به حال حتی یک شال گردن ساده هم نبافته اید ، پیشنهاد می کنیم این بخش از  بی هوش رو  ندهید و هرچه زودتر این هنر دستی را یاد بگیرد.


وسایل مورد نیاز برای بافندگی با میل :

کاموا به میزان لازم در رنگ های شاد و متنوع

مبتدی ها باید با نخ مصنوعی با وزن متوسط شروع کنند.

آموزش بافندگی با میل به ساده ترین شکل ممکن

میل بافندگی دو عدد

وقتی میل ها را انتخاب می کنید باید توجه داشته باشید که نخ کلفت تر به میل کلفت تر هم نیاز دارد. محدوده سایز میل از 0 تا 50 است. میل سایز 0 باریک ترین میل است. یک سر میل ها باز و یک سرشان برای اینکه دانه های بافتنی از آن در نیاید بسته است.

میل گرد یا میل های چند تایی نیز وجود دارد که برای بافت جوراب، دستکش، کلاه و ... بکار می رود . تا زمانی که به همه اصول اولیه مسلط نشده اید، بافتنی هایی که به این میل ها نیاز دارند را امتحان نکنید.


آموزش بافندگی با میل به ساده ترین شکل ممکن

نگهدارنده دانه

نگهدارنده دانه گیره ای فلزی و سنجاق مانند است که برای نگهداشتن دانه ها خارج از میل، برای بافتن الگوهای خاص به کار می رود.

رج شمار

اگر چیزهای پیچیده تر مثل دستکش می بافید رج شمار می تواند برای اینکه مطمئن شوید در هر لنگه به همان تعداد رج بافته اید، مفید واقع شود.

 

آموزش بافندگی با میل به ساده ترین شکل ممکن

بافندگی با میل

قبل از شروع به بافتن باید بعضی از تکنیک های بافتنی مانند سر انداختن ، کور کردن و از زیر و رو بافتن را یاد بگیرید.

سر انداختن:

برای شروع بافت شما به رج پایه دانه ها که سر انداختن نامیده می شود نیاز دارید. برای سر انداختن :

 

1- ابتدا کاموا را یک گره بزنید و روی میل بیندازید. لبه سر انداخته شده باید محکم باشد؛ زیرا اگر خیلی شل باشد، نامرتب و نامنظم به نظر خواهد آمد، و خیلی سفت هم پاره خواهد شد و دانه ها از هم باز می شوند.

اگر دست شما در بافت سفت است دو میل را کنار هم قرار دهید و پس از سر انداختن یک میل را بیرون بکشید . اگر همیشه دانه های سر انداخته شما شل می شوند از میل ظریف تر استفاده نمائید.

2- گره زده شده را سفت کنید. اکنون شما دو انتهای نخ که از گره بیرون آمده دارید. برای سر انداختن با انگشت شست، شما به حدود 2.5 سانتیمتر نخ برای هر دانه که می خواهید سر بگیرید نیاز خواهید داشت.

3- با انگشت شست و اشاره دو لای کاموا را از هم باز کنید.

4-انگشت ها را به سمت بالا ببرید.

5. میل را به بیرون انگشت شست ببرید.

6- از زیر کاموا به سمت داخل ببرید.

7- سپس از زیر کاموا پیچیده شده دور انگشت اشاره رد کنید.

8- کاموا را با میل گرفته به سمت انگشت شست برگردید.

9- میل و کاموا را از حلقه دور انگشت شست بیرون بکشید.

10- کاموا را بکشید تا محکم شود.

11- به همین روش ادامه دهید تا تعداد دانه هایی را که نیاز دارید سر انداخته شود.

آموزش بافندگی با میل به روش ساده

از زیر بافتن :

این بافت اساس تمام بافت های دیگراست و برای الگوهای پیشرفته تر مورد نیاز خواهد بود. برای بافت زیر پس از سر انداختن دانه ها ، میل سمت راست را داخل دانه ای که درون میل سمت چپ قرار دارد ، کنید و نخ را از زیر دانه ها به داخل می کشیم ودانه را می بافیم. از رو بافتن :

این تکنیک پایه و اساس همه طرح های بافتنی است پس آن را بارها و بارها تمرین کنید تا خوب یاد بگیرید و بعداً آنها را در الگوهای پیشرفته تر استفاده کنید.میل سمت راست را داخل دانه ای که درون میل سمت چپ قرار دارد ، کنید و نخ را روی دانه ها قرار داده و به داخل دانه می کشیم و آن را می بافیم.

کور کردن :

میل خالی را در دست راستمان میگیریم و میلی که بافتنی به آن متصل است در دست چپ میگیریم .
با میل دست راست ابتدا دو دانه ی اول را میگیریم و نخ ازاد کاموا را از پشت ان رد میکنیم بدین معنی که دو دانه ی اول را از پشت میبافیم .

هر دو دانه را مانند بافت زیر با هم می بافیم.

دانه ی تازه بافته شده را در میل دست راست می کنیم.

سپس این دانه را به میل دست چپ منتقل میکنیم.

دوباره دو دانه ی اول را با هم میگیریم و نخ ازاد کاموا را از پشت ان رد میکنیم یعنی این دو دانه را از پشت میبافیم .

مجددا دانه ی تازه بافته شده را به میل دست چپ منتقل میکنیم .

تا اخر به همین روش کور میکنیم .

 

آموزش بافندگی با میل به ساده ترین شکل ممکن

 

آموزش بافندگی با میل به روش ساده

اصول بافتنی با میل

برای دیدن پست های مربوط  به بافندگی  روی لینک کیلیک کنید.

اندازه :

نشان می دهد که چه تعداد گره زده اید تا یک مربع یک سانتی درست شود. اندازه یک قطعه کشباف به نوع کاموا، سایز میل و میزان کشش کاموا در هنگام بافتن بستگی دارد.

ساده بافی:

در یک رج همه دانه ها را از زیر و در رج پشت همه دانه ها را از رو ببافید .بافت رکن:(ابری)

در بافت رِکِن ، همه دانه ها در تمام رج ها از زیر یا از رو بافته می شوند.

 

بافت کشباف :

کشباف یکی از بافت های پایه در بافتنی است که کاربرد فراوانی دارد. این نوع بافت معمولا برای انواع شال گردن، حاشیه کلاه، مچ آستین و هر جایی که شما میخواهید در کارتان جذب بدن باشد ، استفاده میشود.

آموزش بافندگی با میل به ساده ترین شکل ممکن

آموزش بافندگی با میل به روش ساده

روش بافت :

ساده ترین نوع کشباف 1 دانه از زیر 1 دانه از رو است .

تعداد دانه هایی که سر می اندازید باید فرد باشد.

در رج اول یکی از رو، یکی از زیرببافید و تا آخر رج این کار را تکرار کنید.

در رج دوم دانه هایی که از رو بافته شده از رو می بافید و دانه هایی که از زیر بافته شده از زیر ببافید و تا پایان این بافت را تکرارکنید .

نوع دیگر کشباف 2 دانه از زیر و 2 دانه از رو است.

آموزش بافندگی با میل به روش ساده

نکته :

  • مهم ترین چیزی که باید برای موفق شدن در بافندگی یاد بگیرید، این است که در همه نقاط از کشش یکسان استفاده کنید. اگر کاموا در هنگام بافتن در برخی نقاط کشیده تر شده باشد، تکه بافته شده ناصاف خواهد بود.

۱۸ تیر ۹۹ ، ۱۱:۵۶ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
vahid fadaei

آموزش با بافت تریکو

آموزش با بافت تریکو  

آموزش با بافت تریکو  

آموزش کیف با بافت تریکو

آموزش با بافت تریکو  : امروزه بافت های تریکو از محبوبیت خاصی برخوردارند و در سبکهای مختلف بافتنی بسیار زیبا و لذت بخش هستند با ما همراه باشید تا اموزش کیف با بافت تریکو را اموزش دهیم.

در این آموزش قلاب بافی با کاموا تریکو بهتون نحوه استفاده از کفی های چوبی در کار تریکو بافی رو آموزش میدم من برای این منظور طرح تریکوبافی کیف رو انتخاب کردم با دیدن این آموزش تکنیک رو یاد می گیرید و می تونید برای کفی های سبد های تریکو هم از همین روش استفاده کنید با ما در این آموزش همراه باشید.

آموزش با بافت تریکو  

آموزش با بافت تریکو

بافت تریکو چیست؟

بافتنی های تریکو، یکی از دست آورد های هنری جدید می باشد که با استفاده از کاموا تریکو بافته می شوند که ضخامت و در عین حال ظرافت خود را دارند و در برابر وزن زیاد ، بسیار مقاوم می باشند.

یکی از ویژگی هایی که اکثر بافنده ها را عاشق این هنر کرده است این است که به دلیل ضخیم بودنشان سریع به اصطلاح بالا آمده کار تمام می شود. از جمله مواردی که با آن می بافند ، انواع سبد ، پاف، فرشینه ، کریر نوزاد و … می باشد.

پس با این حساب بافت تریکو بسیار پرکاربرد و پر طرفدار است. برای بافت با تریکو باید از قلاب های مخصوص کاموای تریکو استفاده شود که دارای سایز بزرگ تری نسبت به قلاب های بافت با کاموای معمولی هستند.

 

کفی های تریکو جنس های مختلفی دارند برخی از این کفی ها چوبی هستند برخی هاشون جنس پلکسی دارند و برخی از این کفی های تریکو بافی دارای جنس چرمی هستد به خصوص کفی هایی که برای کیف های تریکو بافی استفاده میشه جنس چرم مصنوعی رو دارند. در این آموزش هم از کفی چرمی استفاده کردیم.

خب بریم سراغ آموزش های تریکو بافی مون بهتره اول مواد و ابزار رو تهیه کنیم


برای بافت این کیف زیبا شما به مواد و ابزار زیر احتیاج دارید.

  • نخ تریکو
  • قلاب بافتنی در دو سایز کوچیک و بزرگ

آموزش با بافت تریکو

 

امیدوارم با انواع بافت هایی که در قلاب بافی به کارمون قراره بیاد آشنایی داشته باشید.

هرچند ما در طول آموزش هر آموزشی که لازم باشه رو بهتون میگیم

نکته ای که در مورد قلاب های مخصوص قلاب بافی باکاموا تریکو در کارهایی که با کفی بافته میشه این ست که از یه میله کوچک تر از سوراخ های کفی برای عبور و بافت ردیف اول استفاده میشه و بعد از اون قلاب تعویض میش و از قلاب سایز ۸ ، ۹ ، ۱۰ استفاده می کنیم.


مراحل آموزش: 

مرحله اول :

در مرحله اول قلابی رو برمیداریم که از سوراخ های کف سبد به راحتی عبور کنه مثل ویدئو شروع به زنجیر زدن روی سوراخ ها می کنیم . و روی همه سوراخ های کف سبد را زنجیر میزنیم وقتی به انتهای کار رسیدم برای وصل کردن زنجیر اول به آخر نخ رااز زیر زنجیر اول عبور می دهیم و بعد در پشت کار دو سمت نخ را گره می زنیم و انتهای نخ را قیچی می کنیم.

 

مرحله دوم :

در مرحله بعدی باید روی زنجیر هایی که ایجاد کردیم پایه بزنیم و پایه زدن ما باید الگویی داشته باشه که حالت بیضی کیف ماحفظ بشه . برای این منظور روی زنجیر اول یک زنجیر میزنیم روی زنجیر بعدی پایه کوتاه می زنیم . روی دو زنجیر بعدی بعد از زدن پایه کوتاه یک زنجیر بیرون می کشیم و سوراخ های بعدی رو همگی یه پایه می زنیم .

حالا یک سمت کیف بافته شده است و به کنج کیف رسیده ایم در این قسمت مجددا روی دو زنجیر پایه می زنیم و یک زنجیر بیرون می کشیم سوراخ بعدی را یک پایه ساده و سوراخ وسط را یک پایه می زنیم و یک زنجیر بیرون می کشیم همچنین مجددا سوراخ بعدی را یک پایه و دو سراخ بعدی را پایه می زنیم و یک زنجیر بیرون می کشیم ما بقی سوراخ ها را تا ابتدای بافت یک پایه می زنیم

برای ردیف دوم تنها روی ردیف پایین پایه می زنیم و کل ردیف دوم به همین منوال بافته می شود .

مرحله سوم :

در مرحله بعدی تمام بدنه کیف رو می بافیم برای بافت بدنه از بافتی استفاده کردم که به این صورت که یک زنجیر یا سوراخ رو جامی ذاریم یکی جلوتر واز ردیف پایین پایه می زنیم بعدی رو از سوراخی که جا گذاشتیم پایه می زنیم به این ترتیب بافت ما به صورت بافت های ضربدری در میاد.

کیف رو برمی گردونیم تا کف کیف داخل قرار بگیره و بعد شروع به بافت بدنه می کنیم و همون طور که گفتم شروع به بافت ردیف اول از این نوع بافت که در واقع ردیف سوم بدنه کیف ما هست می کنیم.

من ردیف بعدی رو ردیف دوم در نظر می گیرم ردیف دوم رو هم دقیقا مثل ردیف اول می بافیم . هرچقدری که تمایل دارید دیواره کیف شما بلند باشه به همون مقدار دیوراه رو ببافید بین ۱۶ تا ۱۸ ردیف از این نوع بافت دیواره مناسبی رو به شما میده .

 

آموزش با بافت تریکو

مرحله چهارم :

در مرحله چهارم که مرحله آخر آموزش ماست نحوه بافت دهانه برای کیف و همچنین وصل کردن دسته هارو بهتون آموزش میدم می تونید دسته ها رو آماده و همجنس کفی تریکو تهیه کنید و یا دسته ها رو با نخ تریکو ببافید اما دسته های آماده کیف شما رو مجلسی تر و شیک تر می کنن.

 

آموزش با بافت تریکو



برای دهانه کیف از یه بافت دیگه استفاده می کنم که باعث جمع شدن لبه کیف من بشه. برای این منظور روی پایه آخری زنجیر می زنیم برای ردیف بعدی مجددا روی همین زنجیر ها زنجیر می زنیم حدود 4 ردیف به این ترتیب میبافیم .

در پایان انتهای نخ رو کور و در لابه لای بافت داخلی سبد پنهان می کنیم.

حالا نوبت دسته های کیف ماست برای نصب دسته ها ازیه سوزن ضخیم کمک می گیرم و این نصب کردن رو با نخ های تریکو انجام می دیم .

نخ تریکو رو از سوزن عبور میدیم و بعد مثل کوک زدن معمولی کوک های منظم و کنار هم می زنیم تا سطح دسته کیف پوشیده شود.

نخ های تریکویی که از ابتدا و انتهای کار باقی مونده رو بین بافت های کیف پنهان می کنیم .

امیدورام آموزش نحوه استفاده از کفی های چوبی تریکو بافی مورد پسند شما واقع شده باشه .

با ما همراه باشید تا طرز بافتهای مختلف را در روزهای آینده آموزش دهیم

.

۱۶ تیر ۹۹ ، ۱۵:۱۶ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
vahid fadaei

آموزش دوخت ماسک پارچه ای دو لایه

آموزش دوخت ماسک پارچه ای دو لایه

آموزش دوخت ماسک خانگی

آموزش دوخت ماسک پارچه ای دو لایه 

آموزش دوخت ماسک پارچه ای دو لایه : در ماه های اخیر با گسترش شیوع بیماری کرونا ما با کمبود ماسک و وسایل بهداشتی  رو به رو شدیم .

همچنین استفاده از ماسک در بیماری های  واگیر نقش بسزایی در بهداشت و سلامت دارد.از این رو قصد داریم در این مطلب آموزش دوخت سه مدل ماسک با پارچه تقدیمتان کنیم. امیدواریم در این روزهای پر اضطراب و استرس شیوع کرونا و نایاب شدن ماسک، این آموزش مورد استفاده شما عزیزان قرار گیرد.

البته به این نکته توجه داشته باشید که استفاده از ماسک برای افراد مبتلا به بیماری ضروری است. حتی الامکان سعی کنید از ماسک های طبی و فیلتر دار استفاده کنید.

با استفاده از پارچه های کتانی پر نقش و نگار با طرح های عروسکی و جالب برای دوخت ماسک می توانید بچه ها را به استفاده از ماسک تشویق کنید.

 

نکات مهم: این ماسک ها در مقابل شرایط آلودگی شدید مناسب نمی باشد و در استفاده و شستشوی ماسک نکات بهداشتی را رعایت کنید.

 

آموزش دوخت ماسک پارچه ای – مدل شماره 1

آموزش دوخت ماسک پارچه ای دو لایه

 

 

آموزش دوخت ماسک پارچه ای – مدل شماره 1
الگوی ماسک

آموزش دوخت ماسک پارچه ای – مدل شماره 1

 

الگو را روی پارچه اصلی و آستر قرار داده و با محاسبه درز از هر پارچه دو عدد بچینید.

الگو را روی پارچه اصلی و آستر قرار داده و با محاسبه درز از هر پارچه دو عدد بچینید.

 

 

رویه پارچه اصلی را روی هم قرار داده و درز هلالی شکل روی بینی و دهان را بدوزید.

دو قسمت آستر را هم به هم بدوزید.

 

 

قسمت درز را چرت بزنید.

 

قسمت درز را چرت بزنید.

رویه آستر را روی رویه پارچه اصلی قرار داده و درز بالا و پایین ماسک را بدوزید.

قسمت هلالی را چرت بزنید.

آموزش دوخت ماسک پارچه ای دو لایه با دوام + الگوی ماسک

 

به رویه برگردانید. درز را اتو کرده و سپس رودوزی کنید.

دو طرف ماسک را برای لیفه تو بگذارید.

از لیفه کش رد کنید.

آموزش دوخت ماسک پارچه ای دو لایه با دوام + الگوی ماسک

آموزش دوخت ماسک – مدل شماره 2

الگوی دوخت ماسک

الگوی این ماسک یک مستطیل است.

برای بزرگسالان 20 در 28

برای نوجوانان 16 در 22

برای کودکان 3 در 18

 

آموزش دوخت ماسک پارچه ای دو لایه با دوام + الگوی ماسک

الگو را روی پارچه اصلی قرار داده و برش بزنید.

 

 

آموزش دوخت ماسک پارچه ای دو لایه با دوام + الگوی ماسک

روی آستر هم ببرید. برای آستر می توانید از دستمال های نخی استفاده کنید.

 

 

آموزش دوخت ماسک پارچه ای دو لایه با دوام + الگوی ماسک

رویه پارچه های آستر و پارچه اصلی را روی هم بگذارید.

بالا و پایین ماسک را سنجاق بزنید.

دو درز سنجاق زده را بدوزید. هم زمان با دوخت سنجاق ها را باز کنید.

 

 

درز را با اتو باز کنید.

 

به رویه برگردانده و اتو بزنید.

 

به رویه برگردانده و اتو بزنید.

مطابق تصویر زیر برای سایز بزرگ از گوشه ها 5 سانت علامت بزنید.

برای سایز متوسط 4 سانت

برای سایز کوچک 3.5 سانت

گوشه ها را تا کرده، لبه آن را رو دوزی و سپس اتو کنید.

گوشه ها را تا کرده، لبه آن را رو دوزی و سپس اتو کنید.

به شکل زیر یک طرف را تا بزنید.

طرف دیگر را هم تا بزنید.

روی خط تا را به فاصله یکی دو میلیمتر رو دوزی کنید.

 

آموزش دوخت ماسک پارچه ای دو لایه با دوام + الگوی ماسک

کناره ها را برای عبور بند یا کش تو بگذارید.

دو قسمت تا شده را برگردانید و روی قسمت مثلثی شکل که پارچه اصلی است را بدوزید.

 

آموزش دوخت ماسک پارچه ای دو لایه

کش را از لیفه عبور داده و گره بزنید.

گره را در لیفه پنهان کنید.

آموزش دوخت ماسک پارچه ای دو لایه

سه سایز ماسک

آموزش دوخت ماسک پارچه ای دو لایه

آموزش دوخت ماسک – مدل شماره 3

آموزش دوخت ماسک – مدل شماره 3

الگوی ماسک مستطیلی 20 در 17 سانت

یکی از پارچه اصلی و دو یا یک لایه از آستر برش بزنید.

از پارچه اصلی دو تکه 12 در 5 هم برش بزنید.

آموزش دوخت ماسک پارچه ای دو لایه

برای یادگیری  این الگو به کلیپی که گذاشتیم رجوع کنید.

امیدواریم از این که با بی هوش  همراه بودید لذت برده باشید!

 

۱۴ تیر ۹۹ ، ۱۰:۴۵ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
vahid fadaei

مجموعه کامل ضرب المثل های فارسی با معنی

مجموعه کامل ضرب المثل های فارسی با معنی

 

مجموعه کامل ضرب المثل های فارسی با معنی 

مجموعه کامل ضرب المثل های فارسی با معنی : 600 ضرب المثل فارسی با معنی و توضیحات در دسته های ضرب المثل های معروف فارسی.

چقدر با ضرب المثل های فارسی آشنایی دارید و آن‌ها را به کار می‌برید؟ کشور ما از وسعت زیاد و فرهنگ عامه قوی برخوردار است

به همین دلیل برای هر موضوعی شاید ده‌ها ضرب المثل داشته باشیم.

در این مطلب قصد داریم ضمن ارائه لیست ضرب المثل های فارسی و ایرانی به ترتیب حروف الفبا، معروف‌ترین آن‌ها را در فهرستی جداگانه همراه با معنی ارائه کنیم.

 

ضرب المثل های معروف ایرانی با توضیح

۱. آب از دستش نمی‌چکد

این مثل در مورد افراد بسیار خسیس استفاده می‌شود.

~~✦✦~~

۲. آب پاکی را روی دستش ریخت

یعنی ناامید کردن کسی

~~✦✦~~

ضرب المثل‌ آب پاکی را روی دستش ریخت

♣ ♣ ♣ ضرب المثل‌ های معروف ایرانی ♣ ♣ ♣

بیشتر بخوانید:‌ برداشتی از ضرب المثل تو نیکی میکن و در دجله انداز

۳. از کوزه همان برون تراود که در اوست

گفتار و رفتار هر کس بر اساس ذات و درونیات اوست.

~~✦✦~~

۴. از ماست که بر ماست

در موردی گفته می‌شود که شخصی از نزدیکان خود آسیب ببیند.

~~✦✦~~

۵. آستین نو بخور پلو

در موردی گفته می‌شود که افراد نادان را در لباس کهنه تحویل نمی‌گیرند و نادانان ظاهرساز را بر صدر می‌نشانند.

~~✦✦~~

۶. آسه برو آسه بیا که گربه شاخت نزند

یعنی برای آن که آسیبی متوجه تو نشود، نباید جلوی چشم دیگران عرض اندام کنی.

~~✦✦~~

۷. آشپز که دوتا شد، آش یا شور می‌شه یا بی‌نمک

یعنی وقتی قرار باشد دو نفر در کاری شریک شوند، حتما آن کار را خراب می‌کنند. (درست انجام ندادن وظیفه در کار گروهی)

~~✦✦~~

۸. آفتابه لگن هفت دست، شام و ناهار هیچی

وقتی در جور کردن مقدمات کاری افراط کنند ولی خود کار را به درستی انجام ندهند.

~~✦✦~~

۹. اگر دعای بچه‌ها اثر داشت، یک معلم زنده نمی‌ماند.

این ضرب المثل را وقتی به کار می‌برند که کسی درباره تأثیر دعای فرزندان چیزی بگوید.

~~✦✦~~

۱۰. آن را که حساب پاک است، از محاسبه چه باک است؟

یعنی کسی که به دیگران خیانتی نکرده است، با این که بخواهند به اعمال او رسیدگی کنند، مشکلی ندارد.

~~✦✦~~

آن را که حساب پاک است، از محاسبه چه باک است؟

♣ ♣ ♣ ضرب المثل‌ های معروف فارسی ♣ ♣ ♣

۱۱. اون‌ وقت که جیک‌جیک مستونت بود، یاد زمستونت نبود؟

یعنی آن موقع که باید خودت را برای روزهای سخت آماده بکنی، به بی خیالی و خوش گذرانی مشغول بودی.

~~✦✦~~



۱۲. به قاطر گفتند: بابات کیه؟ گفت: آقا داییم اسبه.

در مورد اشخاصی گفته می‌شود که می‌خواهند با پارتی بازی و به واسطه اقوام خود به جایی برسند.

~~✦✦~~

۱۳. چاه کن همیشه ته چاه است

یعنی کسی که توطئه می‌کند تا دیگران را به دردسر بیندازد، خودش دچار دردسر و گرفتاری می‌شود.

~~✦✦~~

۱۴. چه خوشه میوه فروشی، کس نخره خودت بنوشی.

این مثل را درباره خوراکی فروشان به طنز و طعنه به کار می‌برند.

~~✦✦~~

۱۵. خدا به آدم گدا، نه عزا بده و نه عروسی

یعنی هر چیزی آدم فقیر را دچار زحمت می‌کند.

~~✦✦~~

۱۶. خر را که به عروسی می‌برند برای خوشی نیست، برای آبکشی است.

در موردی گفته می‌شود که فردی زحمتکش را به جشنی دعوت می‌کنند ظاهرا او مهمان است ولی در اصل او را برای خدمت کردن دعوت کرده‌اند.

~~✦✦~~

۱۷. خودشو نمی‌تونه نگه داره چه طور منو نگه می‌داره؟

داستان این ضرب المثل به این صورت است که بر سفره کریم خان زند، لرزانک (چیزی شبیه به ژله) گذاشته بودند. یکی از نزدیکان گفت: میل بفرمایید. خیلی قوت دارد. کریم خان گفت: این که می‌لرزد. چیزی که خودش را نمی‌تواند نگه دارد، چه طور مرا نگه می‌دارد؟

~~✦✦~~

خودشو نمی‌تونه نگه داره چه طور منو نگه می‌داره؟

♣ ♣ ♣ ضرب المثل‌ های معروف فارسی♣ ♣ ♣

۱۸. در دروازه را می‌توان بست؛ ولی دهان مردم را نمی‌توان بست.

این ضرب المثل درباره حرف مردم است که هیچ گاه تمام نمی‌شود.

~~✦✦~~

۱۹. دو قورت و نیمش باقیه.

داستان این مثل از این قرار است که روزی حضرت سلیمان تمام حیوانات و پرندگان را به قصر خود دعوت کرد. سپس سفره‌ای پهن کرد و انواع غذاها به مقدار بسیار بر سفره نهاد. پیش از همه نهنگی سر از آب بیرون کرد و از سلیمان غذا خواست. به امر سلیمان لقمه‌ای در دهانش افکندند، بلعید و باز از سلیمان غذا خواست تا آن که تمام غذا را در دهانش ریختند و او بلعید ولی باز طالب غذا بود. سلیمان از خوراک آن حیوان تعجب کرد و از او پرسید: خوراک تو در هر روز چه قدر است. نهنگ گفت: روزی «سه قورت» و تمام این غذاها که به من دادید نیم قورت بود و هنوز دو قورت و نیمم باقیست.

~~✦✦~~

۲۰. سوزن همه را می‌پوشاند؛ اما خودش لخت است.

این مثل درباره انسان‌های بخشنده‌ای به کار می‌رود که به فکر دیگران هستند و اغلب از خودشان غافل می‌مانند.



۲۱. عروس که مادر شوهر نداره، اهل محل مادر شوهرشند.

یعنی اهل محل و همسایه‌ها در کار عروس تازه دخالت می‌کنند.

~~✦✦~~

۲۲. فقیر در جهنم نشسته.

یعنی هر چه از دست انسان فقیر برود، می‌گوید: به جهنم.

~~✦✦~~

۲۳. ﻓﯿﻞ ﺯﻧﺪﻩ ﻭ ﻣﺮﺩﻩﺍﺵ ﺻﺪ ﺗﻮﻣﺎﻥ ﺍﺳﺖ.

یعنی ارج و قیمت ﺷﺨﺺ نیکوکار در هنگام زندگی و پس از مرگ او به یک میزان است.

~~✦✦~~

۲۴. ﻓﯿﻞ ﻭ ﻓﻨﺠﺎﻥ!

یعنی ﺩﻭ چیز که از لحاظ شکل و قیافه قابل قیاس نیستند.

~~✦✦~~

۲۵. فیلش یاد هندوستان کرده

یعنی شخصی به یاد روزگار خوش گذشته افتاده است.

~~✦✦~~



۲۶. ﻗﺴَم حضرت عباس ﺭﺍ ﺑﺎﻭﺭﮐﻨﻢ ﯾﺎ ﺩﻡ ﺧﺮﻭﺱ ﺭﺍ؟

یعنی چیزی را که می‌گویی دروغ است و دروغ تو کاملا مشخص است.

~~✦✦~~

۲۷. کاه ﭘﯿﺶ ﺳﮓ ﻭﺍﺳﺘﺨﻮﺍﻥ پیشﺧﺮ نهادن

ﮐﺎﺭﯼ را بر خلاف عرف ﻭ ﻭﺍﺭﻭﻧﻪ ﺍﻧﺠﺎﻡ ﺩﺍﺩﻥ.

~~✦✦~~

۲۸. ﮐﺒﮑﺶ ﺧﺮﻭﺱ ﻣﯽﺧﻮﺍﻧﺪ.

ﺷﺎﺩ ﻭ ﺳﺮﺣﺎﻝ ﺍﺳﺖ .

~~✦✦~~

۲۹. ﮐﺴﯽ ﮐﻪ ﺧﺮ ﺭﺍ ﺑﺎﻻ ببرد، ﭘﺎﯾﯿﻦ هم ﻣﯽﺗﻮﺍﻧﺪ ﺑﯿﺎﻭﺭﺩ.

یعنی ﺳﺮﺭﺷﺘﻪ هرﮐﺎﺭﯼ ﺩﺭ ﺩﺳﺖ ابداع ﮐﻨﻨﺪﻩ ﺁﻥ ﺍﺳﺖ.

~~✦✦~~

۳۰. ﮐﻼﻍ ﺳﺮ ﻻﻧﻪ ﺧﻮﺩﺵ ﻗﺎﺭﻗﺎﺭ ﻧﻤﯽﮐﻨﺪ.

ﺑﻪ ﺧﻮﯾﺸﺎﻥ ﻭ ﻧﺰﺩﯾﮑﺎﻥ ﻧﺎﺳﺰﺍﮔﻮﯾﯽ ﺷﺎﯾﺴﺘﻪ ﻧﯿﺴﺖ. نظیر: فحش به فامیل تف سر بالاست.

~~✦✦~~

۳۱. ﮐﻼغه می‌گه ﺍﺯ ﻭﻗﺘﯽ ﺑﭽﻪﺩﺍﺭ ﺷﺪم، یه ﺷﮑﻢ ﺳﯿﺮ ﺑﻪ ﺧﻮد ﻧﺪﯾﺪم.

یعنی والدین مجبورند خود را وقف فرزندان خود کنند.

~~✦✦~~

۳۲. ﮔﺎﻭ ﻧُﻪ ﻣﻦ ﺷﯿﺮ ده

این ضرب المثل درباره ﮐﺴﯽ به کار می‌رود ﮐﻪ ﺑﺎ ﺣﺮﻑ ﯾﺎ ﺣﺮﮐﺖ ﻧﺎﺷﺎﯾﺴتی همه نیکی‌ها را که در مقابل افراد انجام داده، بی اثر و ضایع کند.

~~✦✦~~

۳۳. ﮔﺮﺑﻪ ﺑﺮﺍﯼ ﺭﺿﺎﯼ ﺧﺪﺍ ﻣﻮﺵ ﻧﻤﯽﮔﯿﺮﺩ.

ﻫﯿﭻﮐﺲ بدوﻥ ﺩﺭﯾﺎﻓﺖ ﺍﺟﺮﺕ ﮐﺎﺭﯼ ﻧﻤﯽﮐﻨﺪ، ﺗﻼﺵ ﻭ ﺯﺣﻤﺖ ﻫﺮ ﮐﺲ ﺑﺮﺍﯼ ﮐﺴﺐ ﺳﻮﺩ ﺍﺳﺖ.

~~✦✦~~

۳۴. ﮔﺮﺑﻪ ﺑﻪ ﺩنبه ﺍﻓﺘﺎﺩ ﺳﮓ ﺑﻪ ﺷﮑﻤﺒﻪ ﺍﻓﺘﺎﺩ

ﺩﺭﺑﺎﺭﻩ ﮐﺴﯽﮐﻪ ﭘﺮﺧﻮر ﻭ ﺷﮑﻤﻮست به کار می‌رود.

~~✦✦~~

ضرب المثل های فارسی

♣ ♣ ♣ ضرب المثل‌ های معروف فارسی♣ ♣ ♣

۳۵. ﮔﺮﺑﻪ ﺭﺍ ﺩﻡ حجله ﺑﺎﯾﺪ کشت.

یعنی ﺍﺯ ﺁﻏﺎﺯ هرﮐﺎﺭﯼ ﺑﺎﯾﺪ مواظب سوء استفاده دیگران بود.

~~✦✦~~

۳۶. ﮔﺮﺑﻪﺭﻗﺼﺎﻧﯽ ﮐﺮﺩﻥ

یعنی ﺍﺷﮑﺎﻝ ﺗﺮﺍﺷﯽ ﮐﺮﺩﻥ، ﺍﻣﺮﻭﺯ ﻭ ﻓﺮﺩﺍ ﮐﺮﺩﻥ، ﺑﺎﺯﯼ ﺩﺭ ﺁﻭﺭﺩﻥ.

~~✦✦~~

۳۷. ﮔﺮﮒ ﺩﺭ ﻟﺒﺎﺱ ﻣﯿﺶ

یعنی ﺑﻪﻇﺎﻫﺮ ﻧﯿﮑﻮﮐﺎﺭ ﻭ ﻣﺼﻠﺢ ﻭﻟﯽ ﺩﺭ ﺑﺎﻃﻦ ﻓﺎﺳﺪ ﻭ ﺭﯾﺎﮐﺎﺭ.

~~✦✦~~

۳۸. ﮔﺮﮒ ﺩﻫﻦﺁﻟﻮﺩﻩ ﻭ ﯾﻮﺳﻒ ﻧﺪﺭﯾﺪﻩ

ﺑﺪﻭﻥ ﮔﻨﺎﻩ ﮔﺮﻓﺘﺎﺭ عقوبت ﺷﺪﻥ. نظیر: آش نخورده و دهن سوخته.

~~✦✦~~

۳۹. ﮔﺮﮒ ﻭ ﻣﯿﺶ ﺍﺯ ﯾﮏﺟﺎ ﻣﯽﺧﻮﺭﻧﺪ.

این ضرب المثل درباره ﺟﺎیی به کار می‌رود ﮐﻪ ﻋﺪﺍﻟﺖ ﻭ ﺍﻣﻨﯿﺖ ﺑﺮﻗﺮﺍﺭ ﺍﺳﺖ و کسی به دیگری آزار نمی‌رساند.

~~✦✦~~

۴۰. ﮔﻔﺘﻨﺪ ﺧﺮﺱ ﺗﺨﻢ ﻣﯽﮔﺬﺍﺭﺩ ﻭ ﯾﺎ ﺑﭽﻪ ﻣﯽﮐﻨﺪ؟ ﮔﻔﺖ ﺍﺯ ﺍﯾﻦ ﺩﻡﺑﺮﯾﺪﻩ ﻫﺮﭼﻪﺑﮕﻮﯾﯽ ﺑﺮ ﻣﯽﺁﯾﺪ.

ﺍﺯ ﺩﺳﺖ ﺁﺩﻡ ﺭﻧﺪ ﻭ ﻫﻤﻪ ﻓﻦ ﺣﺮﯾﻒ ﻫﺮﮐﺎﺭﯼ ﺑﺮ ﻣﯽﺁﯾﺪ

~~✦✦~~

۴۱. ﮔﻨﺠﺸﮏ ﺍﻣﺴﺎﻟﯽ ﮔﻨﺠﺸﮏ ﭘﺎﺭﺳﺎﻟﯽ ﺭﺍ ﻗﺒﻮﻝ ﻧﺪﺍﺭﺩ.

یعنی فردی ﭼﯿﺰﯼ ﻧﯿﺎﻣﻮﺧﺘﻪ و می‌خواهد به شخص با تجربه‌ای آموزش بدهد. نظیر: غوره نشده، مویز شده.

[caption id="attachment_88" align="alignnone" width="300"]مجموعه کامل ضرب المثل های فارسی با معنی  مجموعه کامل ضرب المثل های فارسی با معنی[/caption]

مجموعه کامل ضرب المثل های فارسی با معنی



۴۲. ﮔﻨﺠﺸﮏ ﺭﻭﺯﯼ ﺑﻮﺩﻥ

یعنی فردی بسیار فقیر

~~✦✦~~

۴۳. مار از پونه بدش می‌آید، در لانه‌اش سبز می‌شود.

این ضرب المثل زمانی استفاده می‌شود که کسی از چیز یا شخصی گریزان باشد و مرتبا با آن رو به رو شود.

~~✦✦~~

۴۴. ﻣﺎﺭ ﺩﺭ ﺁﺳﺘﯿﻦ ﭘﺮﻭﺭﺩﻥ

یعنی ﺁﺩﻡ شروری ﺭﺍ بدون اطلاع ﺣﻤﺎﯾﺖ ﮐﺮﺩﻥ.

~~✦✦~~

۴۵. ماﺭﮔﺰﯾﺪﻩ ﺍﺯ ﺭﯾﺴﻤﺎﻥ ﺳﯿﺎﻩ ﻭ ﺳﻔﯿﺪ ﻣﯽﺗﺮﺳﺪ.

ﺍﻧﺴﺎﻥ ﺍﺯ ﻫﺮﮐﺲ ﻭ ﻫﺮ ﭼﯿﺰ ﺁﺳﯿﺐ و یا چشم ﺯﺧﻤﯽ ﺑﺒﯿﻨﺪ ﺁﻥ ﺭﺍ ﻓﺮﺍﻣﻮﺵ ﻧﻤﯽﮐﻨﺪ.

~~✦✦~~

۴۶. مال بد بیخ ریش صاحبش

این ضرب المثل زمانی به کار می‌رود که وسیله‌ای که دارای عیب باشد، همیشه به صاحبش بازمی‌گردد و صاحب آن وسیله هم به ناچار باید آن را بپذیرد.

~~✦✦~~

۴۷. مال مفت و دل بی‌رحم

هنگامی‌ که فرد به مال مفت و مجانی رسیده و آن را اسراف و ریخت و پاش می‌کند.

~~✦✦~~

۴۸. مال یک جا می‌رود ایمان هزار جا

این ضرب المثل در موقعیتی استفاده می‌شود که مالی از فردی دزدیده شود و مالباخته بدون اطمینان به همه کس شک و ظن داشته باشد و تهمت بزند.

~~✦✦~~

۴۹. ماه پشت ابر نمی‌ماند.

یعنی عاقبت حقیقت آشکار می‌شود.

~~✦✦~~

۵۰. ﻣﺎﻫﯽ ﺍﺯ «سر» ﮔَﻨﺪﻩ ﮔﺮﺩﺩ ﻧﯽ ﺯ «ﺩُﻡ»

ﻣﻔﺎﺳﺪ ﻭ ﮔﻤﺮﺍهی‌ها همیشه از کسانی سر می‌زند که در جامعه شناخته شده هستند و مسؤولیتی دارند.

 

مجموعه کامل ضرب المثل های فارسی با معنی



۵۱. ﻣﺎﻫﯽ ﺭﺍ ﻫﺮ ﻭﻗﺖ ﺍﺯﺁﺏ ﺑﮕﯿﺮﯼ ﺗﺎﺯﻩ ﺍﺳﺖ.

یعنی هر موقع که ﺳﻮﺩﯼ ﺑﻪ ﭼﻨﮓ ﺁﻭﺭﺩﯼ، آن را غنیمت بدان.

~~✦✦~~

۵۲. مثل زن سعدی

یعنی زنی که همیشه در خیابان در حال گشت و گذار باشد و کم‌تر در خانه به سر ببرد.

~~✦✦~~

۵۳. مثل سیبی که از وسط نصف شده باشد.

کاربرد این ضرب المثل وقتی است که دو نفر و یا دو چیز شباهت فراوانی به یکدیگر داشته باشند.

~~✦✦~~

۵۴. مثل عنق منکسره

اشاره به فرد بد اخلاق و ترش رو

~~✦✦~~

۵۵. مثل کبک سرش را زیر برف کرده.

فردی که متوجه عیب خود نیست و از همه چیز بی خبر است.

~~✦✦~~

۵۶. مثل ﮐﺒﮏ ﺳﺮﺵ ﺭﺍ ﺯﯾﺮ ﺑﺮﻑ ﻣﯽﮐﻨﺪ.

یعنی سعی می‌کند از دور و بر خود بی اطلاع بماند؛ چون فکر می‌کند به نفع اوست که بی اطلاع باشد.

~~✦✦~~

 



ضرب المثل های خنده دار ایرانی

مجموعه کامل ضرب المثل های فارسی با معنی 

۱. از درد ناعلاجی به گربه می‌گه خانوم باجی.
( وقتی که به ناچار مجبور به پذیرش چیز یا کس دیگری بشوند، این ضرب المثل را به کار می‌برند.)
~~✦✦~~
۲. آش کشک خاله‌ته، بخوری پاته، نخوری پاته.
(یعنی: این کار را باید انجام دهی. چه دلت بخواد چه دلت نخواد.)
~~✦✦~~
۳. انگور خوب نصیب شغال می‌شه.
(کنایه از دختران زیبا که دچار شوهران زشت و بد اخلاق می‌شوند.)
~~✦✦~~
۴. آسوده کسی که خر ندارد، از کاه و جو اش خبر ندارد.
(یعنی: آدم فقیر نگران از دست رفتن مالش نیست.)
~~✦✦~~
۵. پز عالی، جیب خالی.
(یعنی: پرمدعا و بی پول.)



ضرب المثل افغانی
۱. آب از سر بند بسته می‌شود
معنی: باید هر اصلاحی را از مبدا و منشا آن انجام داد.
~~✦✦~~
۲. پیل هر چی مردنی بشه د شکمشی یک زانو آوه
معنی: فیل هر چه مردنی‌تر باشد در شکمش یک زانو آب موجود است.
~~✦✦~~
۳. آو طرف آو ریز خو موره
معنی: آب به طرف آبریز خود می‌رود.
~~✦✦~~
۴. خوش درخشید، ولی دولت مستعجل بود
معنی: پس از برخورداری از شیرین کامی‌ها و خوشی‌های زودگذر گفته می‌شود یا در جایی که شخصی یا جمعی برای انجام کار دست به کار شوند، ولی حادثه غیرمترقبه‌ای آن‌ها را از ادامه خدمت‌گزاری باز دارد و به نتیجه‌ای نرسیده باشند.
~~✦✦~~
۵. دیگ شریکی را سر چار راهی مشکن
معنی: کاری که چند تن در آن شریک باشند غالباً به دلیل اختلافات نتیجه خوبی نمی‌دهد. یا به عبارتی آشپز که دوتا میشه غذا یا شور میشه یا بی نمک.
~~✦✦~~
۶. کار کو داندازه که از دست و پای نندازه
معنی: کار را با قاعده انجام بده تا از دست و پا نیفتی
~~✦✦~~
۷. دیر آیه درست آیه
معنی: دیر آید درست آید.



 

سخن آخر
مجموعه کامل ضرب المثل های فارسی با معنی در این مطلب مجموعه کاملی از ضرب المثل‌های فارسی را با معنیبرای شما بازگو کردیم .

شما چه جمله‌های دیگری از ضرب المثل های معروف ایرانی را به خاطر دارید که مفهوم جالبی دارند؟ در بخش «نظرات و پرسش‌ها»،دیدگاه‌ها و نوشته‌های خود را با ما و خوانندگان بی هوش در میان بگذارید و ما را از دانسته ها و نظرات خود بهره‌مند سازید.

۱۱ تیر ۹۹ ، ۱۲:۵۶ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
vahid fadaei

میتوانید جواب این معماها را بدهید

میتوانید جواب این معماها را بدهید

10 معما با جواب که شاید تا به حال نشنیده اید

میتوانید جواب این معماها را بدهید

10 معما با جواب که شاید تا به حال نشنیده اید

میتوانید جواب این معماها را بدهید + جواب

10 معما با جواب که شاید تا به حال نشنیده اید

 

 

میتوانید جواب این معماها را بدهید.اگر کنجکاو هستید و فکر می کنید هر چیزی در این دنیا علت منطقی دارد میتوانید جواب این معماها را بدهید!این معما ها برای شماست. اگر هم نیاز دارید مغزتان را گرم و از خواب بیدار کنید، باز هم این معما ها برای شماست. ما شما را به این چالش دعوت میکنیم که هر معما را در 7 ثانیه حل کنید. این ها معما های جالب و ساده ای هستند که هم خودتان می توانید حل کنید و هم دوستانتان و بقیه  را سرگرم کنید و به چالش بکشید.

1.قاتلی که محکوم به مرگ شده باید یکی از این سه اتاق را انتخاب کند:در اتاق اول آتش شعله می کشد، اتاق دوم پر از قاتل با تفنگ های پر است و در اتاق سوم یک گله شیر ها وجود دارد که سه سال است چیزی نخورده اند.

 

در این گزارش برای شما 10 معما طراحی کرده ایم همراه با جواب آنها که اگر شما پاسخ این معماها را در 7 ثانیه پاسخ دهید ذهن منحصر به فردی دارید.

در این گزارش برای شما 10 معما طراحی کرده ایم همراه با جواب آنها که اگر شما پاسخ این معماها را در 7 ثانیه پاسخ دهید ذهن منحصر به فردی دارید.

سوال:کدام یک از این اتاق ها امن تر است؟


2.استادانی که اشیای یادگاری درست می کنند، می توانند یک قایق را در بطری جای دهند.

سوال: می توانید راهی برای قرار دادن یک خیار در بطری پیدا کنید؟ بدون اینکه خیار را ببرید یا بطری را بشکنید؟

میتوانید جواب این معماها را بدهید

میتوانید جواب این معماها را بدهید

3.هنگام صبحانه، حلقه دختر داخل فنجان پر از قهوه افتاد. اما خشک ماند.

سوال:چطور چنین چیزی ممکن است؟

میتوانید جواب این معماها را بدهید

 

 

 

 

 

 

4.سوال:کجاست که رودخانه هایش بدون آب، شهر هایش بدون ساختمان و جنگل هایش بدون درخت هستند؟

میتوانید جواب این معماها را بدهید

5.سوال:آن چیست که دو دفعه اول به رایگان هرکس داده می شود، ولی دفعه سوم باید پول آن را بدهید؟

میتوانید جواب این معماها را بدهید

30.6 را به نیم تقسیم کنید و 10 را به آن اضافه کنید.

سوال:جواب چند می شود؟

7.پادشاه به دخترانش گفت که هرکدام سه قوری یکسان را با یک مقدار آب پر کنند و همزمان روی اجاق بگذارند. آب کتری هرکس سریع تر به جوش بیاید، شوهرش وارث پادشاه خواهد بود. قوری کوچکترین دختر که اصلا نمی خواست ازدواج کند زودتر از همه جوش آمد.

سوال:چرا؟

میتوانید جواب این معماها را بدهید + جواب

8.در ترکیه بسیاری از کفاشان به رایگان کفش رهگذران را تمیز می کنند. اما اگر این کار را کنند رهگذران مجبورند به آن ها پول بدهند.

سوال:چرا؟

میتوانید جواب این معماها را بدهید + جواب

میتوانید جواب این معماها را بدهید

9.متعلق به شماست اما اطرافیانتان بیشتر از شما از آن استفاده می کنند .

سوال:آن چسیت؟

میتوانید جواب این معماها را بدهید + جواب

10.جیمز سه روز در بیمارستان بوده است. او نه بیمار بود نه صدمه دیده بود، با این حال بعد از مرخص شدن از بیمارستان باید او را حمل می کردند.

سوال:چرا؟

میتوانید جواب این معماها را بدهید + جواب

جواب معماهای بالا:

پاسخ سوال 1:
اتاق پر از شیر، چون شیر ها مدت ها پیش از گرسنگی مرده اند.

پاسخ سوال 2:
وقتی خیار هنوز خیلی کوچک است بدون اینکه آن را از ساقه جدا کنیم، داخل بطری قرار می دهیم و می گذاریم در بطری رشد کند و بزرگ شود.

پاسخ سوال 3:
حلقه در پودر قهوه افتاده که خشک بوده است

پاسخ سوال 4:
نقشه جهان

پاسخ سوال 5:
دندان

پاسخ سوال 6:
70. معمولا افراد با این روش حساب می کنند:30:2 + 10 = 25. اما در اصل 30 تقسیم بر نیم، دو برابر می شود:30 * 2 + 10

پاسخ سوال 7:
دو دختر بزرگتر در کتری هایشان را مدام برمی داشتند که چک کنند جوش آمده با نه، به همین دلیل زمان بیشتری طول کشیده تا آب کتریشان جوش بیاید.

پاسخ سوال 8:
آن ها یک کفش را رایگان تمیز می کنند و برای اینکه احمقانه به نظر نرسد، عابران مجبور می شوند پول بدهند تا کفش دیگرشان را هم تمیز کنند.

پاسخ سوال 9:
اسم شما

پاسخ سوال 10:
جیمز تازه در بیمارستان به دنیا آمده است.

۰۷ تیر ۹۹ ، ۱۷:۴۰ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
vahid fadaei

14 نمونه از بهترین ایده های تزیین گلدان + عکس

  14 نمونه از بهترین ایده های تزیین گلدان + عکس



 همه‌ی ما از تاثیر زیبایی و فواید گیاهان در زندگی خود خبر داریم همانطور که قبلا اشاره کردیم خلاقیت در وسایل دور ریختنی تزیین  و کار کردن روی انها  را به شما نشان دادیم که چطور در کمترین زمان ممکن میتوان بعنوان سرگرمی خوب و کاربردی محسوب شود. در این بین راههای فراوانی برای افزایش زیبایی خانه و گیاهانمان وجود دارد که با صرف کمترین  هزینه و زمان، می‌توانید به راحتی از آنها استفاده کنید. تزیین گلدان و یا خلاقیت در ساخت گلدان با وسایل ساده یکی از راه های . شما می‌توانید به تنهایی و طبق سلیقه خودتان، از ایده های خلاقانه برای گلدان استفاده کنید و انواع گلدانهای فانتزی را داشته باشید. کافیست در این مقاله با ما همراه باشید تا با این ایده های تصویری و خلاقانه، بیشتر آشنا شوید.

ساخت-گلدان

بهترین ایده های خلاقانه برای تزیین گلدان


1. گلدان هایتان را رنگ آمیزی کنید
یک روز جمعه گلدان های ساده سفید یا مشکی یا هر رنگ دیگرتان را آماده کنید. با حوصله کامل لباس کار بپوشید و شروع به رنگ کردن آنها بکنید. هر رنگی که میخواهید یا هر طرحی که مورد علاقه‌تان است را می‌توانید برروی آن پیاده کنید و یک گلدان به سلیقه خودتان است را از نو بسازید ! به نمونه های زیر توجه کنید :

تزیین گلدان

 

2. گلدان های توپی بسازید ! 
می‌توانید توپ های غیر قابل استفاده شده خودتان یا فرزندانتان  و یا پاره شده‌اند را به گلدان تبدیل کنید. توپ های بستکبال و والیبال انتخاب خوبی در ساخت گلدان هستند.

گلدان توپی

3.وسایل دور ریختنی را دور نریزید

بله جمله را درست خوانده اید ! از این پس میتوانید با وسایل دور ریختنی مانند قوطی کنسرو، ظروف پلاستیکی و … گلدان بسازید. این روش علاوه بر صرفه جویی در هزینه، شما را رو به هنر و خلاقیت سوق میدهد.

وسایل دور ریختنی را دور نریزید

تزیین گلدان

4. گلدان اسباب بازی یا اسباب بازی گلدانی !
از اسباب بازی های کودکتان که دیگر از آنها استفاده نمیکند برایش گلدان بسازید! می‌توانید از حیوان های پلاستیکی استفاده کرده و با خلاقیت خود، کاکتوس های کوچک درون آنها بکارید و در اتاق کودکتان قرار دهید. البته در رابطه با کودکان بهتر است در ابتدا، با گیاهان مناسب اتاق بچه‌ها آشنا شوید. همچنین قطارهای مسافری، گلدان های یکپارچه و منظمی برای شما خواهند شد و تاثیری در دکوراسیون شما دارد.

 گلدان اسباب بازی یا اسباب بازی گلدانی !

 

ساخت گلدان با اسباب بازی


5. تزیین گلدان با سنگریزه 


به سادگی و با استفاده از سنگ گلدان خودتان را طراحی کنید. انواع سنگ های ریز و درشت در رنگهای متنوع در بازار ها یافت می‌شود. حتی اگر نمی‌خواهید برای خرید سنگ هزینه کنید، می‌توانید به یک رودخانه‌ی نزدیک بروید و از سنگهای صاف و صیقلی رودخانه استفاده کنید و آنها را با چسب حرارتی برروی گلدان بچسبانید.

 تزیین گلدان با سنگریزه 

 

6. گلدان های شیشه ای
می‌توانید با شیشه های دور ریختنی که دیگر آن ها را نمی‌خواهید، گلدان های زیبا بسازید. یکی از بهترین راهها برای استفاده از شیشه های مربا، شیر، ترشی و یا خیارشور، ساخت گلدان است. در نظر داشته باشید که به دلیل نبود زهکش در گلدان های شیشه ای، بهتر است از گیاهانی که به زهکشی بالایی نیاز دارند، استفاده نکنید. گیاهانی که بدون خاک نیز می‌توانند زندگی کنند، مانند : پوتوس ، ارکیده، قاشقی و … برای این گلدان ها مناسبند. 

ریختن سنگریزه در گلدان و ریختن خاک برروی آن مانند زهکش عمل می‌کند و می‌توانید انواع بذر های سبزیحات را در آن پرورش دهید. 

 گلدان های شیشه ای

 

7. ساخت گلدان با لامپ های سوخته


شما معمولا از لامپ های سوخته چه استفاده‌ای می‌کنید !؟ بهترین استفاده‌ی دوباره از این لامپ ها، ساخت گلدان است. برای این کار بهتر است که مواظب دست خود باشید و حتما از دستکش استفاده کنید تا لبه های لامپ دست شما را نبرد.  با استفاده از عکس پایین کاملا متوجه روش کار خواهید شد.کیفیت و دقت در این بسیار مهم است.

 ساخت گلدان با لامپ های سوخته

8. تزیین گلدان با صدف


برای ساخت گلدان با وسایل ساده می‌توانید از صدف استفاده کنید. صدف ها به خودی خود زیبایی فراوانی دارند و استفاده از آنها برای تزیین گلدان، می‌تواند زیبایی دکور خانه‌ی شما را افزایش دهد.

 تزیین گلدان با صدف

 

9. استفاده از وسایل زینتی کهنه


می‌توانید ساخت گلدان با وسایل دور ریختنی مانند یک سبد شکسته، یک جا جورابی قدیمی، ضبط یا حتی یک میز توالت کهنه را امتحان کنید! تمامی این وسایل، زمانی هزینه‌ی زیادی صرف آنها شده است و می‌توانند بعد از قدیمی شدن و یا کهنه شدن، استفاده های دیگری داشته باشند. اگر خانه‌ی بزرگی دارید و یا می‌خواهید یک گلخانه‌ی کوچک بسازید، استفاده از این وسایل بهترین گزینه است.

 استفاده از وسایل زینتی کهنه

 

10. با کنف گلدان آویز بسازید
کنف یکی از  بهترین وسایل تزیینی قابل استفاده در طراحی هاست و به راحتی یافت می‌شود. می‌توانید با استفاده از کنف، یک آویز زیبا برای گلدانتان درست کنید و آن را از هرجایی که می‌خواهید آویزان کنید.

 با کنف گلدان آویز بسازید

11. گلدان های کتابی
البته که کتاب، وسیله‌ی با ارزشی است و حتما باید آن را مطالعه کنید. اما اگر بر اثر یک حادثه تعدادی از صفحات کتابتان خراب شد، می‌توانید از آن استفاده کنید و با خالی کردن وسط آن، یک گلدان زیبا و ارزشمند بسازید. این گلدان خلاقانه و زیبا در کنار قفسه های کتابتان، می‌تواند یک چیدمان عالی برای گلدان های خانه‌تان باشد. 

 گلدان های کتابی

12. طراحی فانتزی گلدان پلاستیکی
با یک سرچ ساده در اینترنت، یک طرح پر و خالی پیدا کنید و آن را بکشید و یا پرینت بگیرید. طرح مورد نظرتان را بر روی نصف بطری های پلاستیکی نوشابه، آب معدنی و یا هر بطری دیگری بچسبانید. با چاقو و یا کاتر ( مواظب دستتان باشید ) قسمت های خالی طرحتان را ببرید و رنگ آمیزی کنید. طرح نهایی یک گلدان زیبای خلاقانه است که می‌توانید درون آن یک شیشه ساده و یا نصف دیگر بطری را قرار دهید و گیاهتان را در آن بکارید. در واقع گلدان دست ساز شما یک کاور نهایی برای هر گلدان دیگریست.

 طراحی فانتزی گلدان پلاستیکی

13. گلدان های سیمانی بسازید
با استفاده از مقداری سیمان و آب و وسایل ساده‌ی دیگر می‌توانید خودتان یک گلدان سیمانی بسازید. گلدان های سیمانی امروزه طرفداران زیادی را در بازار ها به خود جذب کرده اند اما تمامی آنها طرح یکسانی دارند. بنابراین می‌توانید خودتان یک گلدان سیمانی با سلیقه خودتان بسازید. گلدانی که مشابه آن در هیچ جای دیگری نیست.

 گلدان های سیمانی بسازید

14. استفاده از پارچه و تور
با کمی چسب چوب و اضافه پارچه و تور، می‌توانید گلدان های فانتزی و خلاقانه بسازید. در استفاده از تور زیاده روی نکنید تا سادگی گلدان ها حفظ شود.

 استفاده از پارچه و تور

۰۶ تیر ۹۹ ، ۰۳:۰۰ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
vahid fadaei

26 راه ساده برای زندگی بهتر

26 راه ساده برای زندگی بهتر

 

هیجان تا حدی به شخصیت هر کدام از ما و محیط زندگی مان بستگی دارد 

 

26 راه ساده برای هیجان کردن زندگی شما که باعث میشود از استرس و نامایمات دوری کنید و سبک جدیدی در زندگی آغاز کنید. اگر قرار بود کسی از روی زندگی شما کتاب بنویسد، آیا اسم آن کتاب چیزی می‌شد مثل «داستان قابل‌پیش‌بینی زندگی یکنواخت (آقا/خانم …)»
زندگی واقعی شما احتمالاً چیزی بین این دو است، هم لحظاتی یکنواخت و کسل‌کننده دارد و هم اتفاقاتی هیجان‌ انگیز.
ما که موجوداتی اهل عادت هستیم، عادت‌هایمان یا راحت هستند یا آرامش‌بخش. ما انسانها حتی اگر دوست داشته باشیم زندگی پر شور و هیجانی هم داشته باشیم، دربرابر هیجان بیش از اندازه مقاومت می‌کنیم. داشتن یک زندگی هیجان‌انگیز شاید در تئوری جالب به نظر می‌رسد.

شما چی؟ می‌خواهید زندگی‌ای هیجان‌ انگیز داشته باشید؟
جاسوس شوید؟
یک اتومبیل گران اسپرت قرمزرنگ سوار شوید؟

قرار نیست برای جالب‌تر و هیجان‌انگیزتر کردن زندگی‌تان کارهای فوق‌العاده و خاصی انجام دهید.  زیرا ایجاد تغییرات خیلی کوچک و ساده میتواد بسیار با ارزشتر و دلنشین تر باشد، تغییر طرزفکر و پیشرفت فردی، دنیایتان به اندازه‌ای تکان خواهد داد که بتوانید ماجراجویی بیشتری در زندگی تجربه کنید.

فقط کافی است از یکنواختی زندگینان بیرون بیایید و بفکر یک ایده باشید.

 

سرگرمی میخواهید؟ ما اینجا به ۲۶ راه ساده برای هیجان‌ انگیزتر کردن زندگی اشاره می‌کنیم.

26 راه ساده برای زندگی بهتر

۱. جا باز کنید. اگر زندگی‌تان پر از کارها و مسئولیت‌های متعدد باشد، خیلی سخت خواهد بود که بتوانید هیجانی جدید وارد آن کنید. باید ببینید که اول می‌توانید کمی از مشغله‌هایتان کم کرده یا کارهایتان را ساده‌تر کنید. شاید بد نباشد بعضی از کارهای تکراری و خسته کنده زندگیتان کم کنید و به فکر یک ایده باشید.
۲. برنامه صبحگاهی‌تان را تغییر دهید. به جای اینکه هر روز صبح با همان برنامه و عادت همیشگی از خواب بیدار شوید، هر از گاهی این برنامه را تغییر دهید. مثلاً برای خوردن صبحانه بیرون بروید، یا تا بیدار می‌شوید موزیک بگذارید. قبل از رفتن سر کار با همسرتان عشق‌بازی کنید. از مسیری متفاوت به سر کارتان بروید. متفاوت شروع کردن روز می‌تواند آن را به روزی هیجان‌انگیز تبدیل کند.
۳. میزبان باشید. برای سرگرم کردن دوستان یا خانواده پیش‌قدم شوید. آنها را برای شام یا عصرانه دعوت کنید و ساعاتی خوب را کنار هم بگذرانید.
۴. مبلمان خانه را جابه‌جا کنید. دکوراسیون خانه را کمی تغییر دهید، جای مبلمان را عوض کنید تا همه چیز به نظرتان جدید بیاید.
۵. بروید تشویق کنید. برای دیدن یک مسابقه ورزشی هیجان‌انگیز مثل تنیس، بسکتبال یا ماشین‌سواری بروید که هیجان آن به صورت مسری به شما هم سرایت کند.
۶. تغییری در ظاهرتان ایجاد کنید. مدل یا رنگ موهایتان را تغییر دهید. یک دست لباس جدید بخرید یا یک استایل جدید را امتحان کنید. اگر اینکار را همراه با یکی از دوستانتان انجام دهید، هیجانش دوبرابر خواهد شد.
۷. برقصید. حالا آن لباس جدیدتان را بپوشید و برای رقص به مهمانی خانوادگی بروید یا اگر جایی دعوت نشدید، چند نفر از افراد خانواده را دعوت کرده، موزیک عالی بگذارید و برقصید.
۸. آدم‌های جالب برای معاشرت پیدا کنید. نگاهی به دور و برتان بیندازید و کسانی که به نظرتان زندگی هیجان‌انگیزی دارند را پیدا کنید. قدم پیش بگذارید و برای آشنا شدن جلو بروید.
۹. با دوستان شاد و سر زنده معاشرت کنید همیشه سعی کنید از افراد گله مند و تفکرات غمگین و پریشان دوری کنید زیرا تاثیر زیادی در روحیات شما دارد.
۱۰. یک چیز جدید یاد بگیرید. یک زبان جدید، یک مهارت جدید یا یک سرگرمی جدید یاد بگیرید. با اینکار در را برای آشنا شدن با آدم‌های جدید و به اشتراک گذاشتن علایق و توانایی‌هایتان باز خواهید کرد و اعتمادبه‌نفستان هم بالا خواهد رفت.
۱۱. زندگی‌جنسی‌تان را کمی تغییر دهید. برای عشق‌بازی با همسرتان ماجراجو باشید. یک محل جدید را انتخاب کنید، یک حالت جدید را امتحان کنید. هر کاری که از دستتان برمی‌آید برای هیجان دادن به زندگی جنسی‌تان انجام دهید.
۱۲. از خانه بیرون بروید. از پشت تلویزیون و کامپیوتر بلند شوید و کاری بکنید. با یکی از دوستانتان برای پیاده‌روی بروید. به کتابخانه بروید، به یک گالری یا موزه بروید.
۱۳. آخرهفته به گردش بروید. برای 3-4 روز یک برنامه تفریحی ترتیب دهید.
۱۴.یک قرار ملاقات پنهانی ترتیب دهید. عشقتان را با یک قرارملاقات رمانتیک در رستوران یا هتل غفلگیر کنید

 

 

راه های ساده برای وارد کردن هیجان به زندگی

 

ایده هایی برای وارد کردن هیجان به زندگی

۱۵. یک دستورغذای جدید و غیرعادی را امتحان کنید. غذایی را که قبلاً حتی امتحانش هم نکرده‌اید.
۱۶.  یک کتاب داستان ماجراجویانه بخوانید. با خواندن کتابی هیجان‌انگیز، هیجان را تجربه کنید.
۱۷. یه یک تئاتر کمدی بروید. یک شب فوق‌العاده آخرهفته را به همراه دوستانتان به یک برنامه یا تئاتر کمدی بروید و حسابی بخندید.
۱۸. نگرشتان را نسبت به زندگی بنویسید. وقت بگذارید و کمی درمورد زندگی‌ ایدآلتان فکر کنید. اینکه چه هیجانات، تفریحات و ماجراجویی‌هایی در زندگی‌تان می‌خواهید. دیدگاه‌هایتان را یادداشت کنید و کارهایی برای انجام و رسیدن به آن می‌توانید انجام دهید را هم بنویسید.
۱۹. یک حیوان خانگی بیاورید. این هیجان به اضافه مسئولیت‌پذیری است. بنابراین باید اول مطمئن شوید که آماده هر دو اینها هستید. یک حیوان خانگی (مخصوصاً یک سگ) همراهی فوق‌العاده برایتان خواهد بود که فرصت‌هایی عالی برای آشنایی با آدم‌های جدید هم در اختیارتان می‌گذارد.
۲۰. به یک کنسرت بروید. بلیط کنسرت گروه موردعلاقه‌تان را تهیه کنید و با یکی از دوستانتان بروید.
۲۱. رمانتیک شوید. شب بهترین زمان است. یک استخر یا وان آب گرم پیدا کنید و با همسرتان هیجاناتی عاشقانه تجربه کنید.
۲۲. تصادفی مهربانی کنید. برای یکی از دوستانتان یا حتی یک غریبه به صورت اتفاقی عملی محبت‌آمیز و مهربانانه انجام دهید. پول قهوه یک نفر را بپردازید، بادکنک هوا کنید، یک یادداشت عاشقانه بگذارید، …

فصل جدید در زندگی با ایده های جالب

 

۲۳. درمورد آدمها کنجکاوی کنید. از دوستان جدید یا قدیمتان سوالاتی درمورد زندگی‌شان بپرسید. ببینید بقیه آدم‌ها چه می‌کنند و چه چیز به زندگی آنها هیجان می‌دهد. ممکن است چیزهای زیادی درمورد زندگی خودتان هم بفهمید.
۲۴. منتظر نمانید. برای امتحان کردن چیزی، شروع کردن و وارد عمل شدن منتظر نمانید. محتاط بودن را کنار بگذارید و منتظر کسی هم ننشینید تا بیاید و به زندگی‌تان هیجان بدهد.
۲۵.آن کار بزرگ را انجام دهید.آیا کار بزرگی در ذهنتان وجود دارد که فکر می‌کنید می‌تواند تغییر هیجان‌انگیزی در زندگی‌تان ایجاد کند؟
شاید تغییر کارتان، تغییر محل زندگی‌تان، ازدواج یا یک رابطه جدید باشد. این تغییر هر چه که باشد، اولین قدم را بردارید. همه ی این 25 مورد را تا جایی شرایط زندگی به شما اجازه میدهد که میتوانیید انجام دهید را به عمل بیاوریید ایجاد هیجان و فصل جدیدی در زندگییان آغاز میشود.

 

۰۳ تیر ۹۹ ، ۱۲:۴۳ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
vahid fadaei