ایده لوازم دکوری دست ساز منزل

 

 

ایده لوازم دکوری دست ساز منزل :اتاق شما فضایی است که در آن آزادی خلق صنایع دستی را دارید، مکانی است که می توانید سبک  شخصی خود را  در آن بوجود آورید  این که می خواهید یک پرسپکتیو آرامش بخش را ایجاد کنید یا یک ظاهر تند و خشن فرقی ندارد، دکوراسیون شما کمک می کند تا ایده های شما به واقعیت تبدیل شود.

خوشبختانه دکوراسیون های زیادی وجود دارند که می توانید خودتان خلق کنید. دکوراسیون خانگی را استفاده کنید که با سبک و ایده منحصر به فرد شما مطابقت دارند و بعد توحه داشته باشید  که این دکوراسیون برای کدام اتاق مناسب تر است و از هنر دیوار تا میزهای عثمانی و بالش همه و همه می توانند بر اساس استایل مورد نظر شما ساخته شوند و در هزینه های خود هم صرفه جویی کنید. برای الهام بخشی شما ما در این مقاله 57 ایده تزئین دست ساز اتاق را با شما به اشتراک می گذاریم.با بی هوش همراه باشید.

دکوراسیون خود را شخصی سازی کنید برای ایده لوازم دکوری دست ساز منزل  بهتر است فضا سازی  خاصی را به آن ببخشید. استفاده از بالش های کوچک چاپ فلزی یا بالش های سفارشی که شامل عکس خانواده؛ دوستان و مکان های مورد علاقه شما است باعث می شود که خانه شما با عشق و گرما همراه باشد. سعی کنید مهمان ها خود را محو ایده خود کنید!

1_گالری دیواری ساده

ایده لوازم دکوری دست ساز برای منزل

ایده لوازم دکوری دست ساز منزل

 

پر کردن دیوار با یک وسیله تزئینی شیک الزاما کارپیچیده ای نیست. برای ایده لوازم دکوری دست ساز برای منزل  می توانید روی بوم هایی که دارید نوارها یا نقاطی را طراحی  و اجرا کنید و بعد آنها را قاب کنید تا یک گالری دیواری زیبا  ایجاد کنید.

1_رنگین کمان متحرک دکوری

ایده لوازم دکوری دست ساز برای منزل

ایده لوازم دکوری دست ساز منزل

 

 شما می توانید از دکوری های دست ساز  از مواد بازیافت شده یک رنگین کمان متحرک بسازی و آن را در فضاهایی مانند آشپزخانه یا اتاق خواب آویزان کنید. برای به حداکثر رساندن تابش نور، می توانین رنگین کمان متحرک خود را در نزدیکی پنجره آویزان کنید.

3_نوار واشی

شما می توانی دیوارهای اتاق خود را با استفاده از نوار واشی تزئین کنید. با ایجاد نوارهای خطی روی دیوار می توانید یک ظاهر بافت مانند را ایجاد کنید، این تزئین برای اتاق خواب یا اتاق بازی ایده آل است. و انرژی مثبتی به آن میبخشد. سعی کنید از رنگ های مختلف روشن استفاده کنید.

ایده لوازم دکوری دست ساز برای منزل

ایده لوازم دکوری دست ساز منزل

4_شمع فنجانی

برای ساختن شمع های ایده آل برای اتاق نشمین، دفتر خانگی یا اتاق خوابی که دارید، می توانید پارافین را به روش بنماری ذوب کنید بعد بسته به طرحی که می خواهید فنجان های چای یا قهوه مناسب را انتخاب کنید و پارافین را در آنها بریزید و شمع خانگی خود را برای تزئین اتاق خود بسازید. دقت کنید که شمع برای یک فضا بسیار مثبت بخش است سعی کنید در هرفضا چندین شمع استفاده کنید.

ایده لوازم دکوری دست ساز برای منزل

ایده لوازم دکوری دست ساز منزل

5_آباژور طرح دار

با رنگ آمیزی یک لامپ با رنگ سرگرم کننده مانند آبی، سبز یا صورتی می توانید اتاق خود را بیشتر شخصی سازی کنید. برای افزایش این شخصی سازی می توانید از یک آباژور زیبا لذت ببرید.

ایده لوازم دکوری دست ساز برای منزل

ایده لوازم دکوری دست ساز منزل

 

6_کوسن های رنگی

شما می توانید تکه های پارچه را به هم وصل کنید و یک کوسن رنگی زیبا و شاد ایجاد کنید. از این کوسن می توانید برای مبل های اتاق نشیمن استفاده کنید و یا از آنها در اتاق خواب استفاده کنید. کوسن های رنگی بسیار جذاب برای یک فضای نشیمن مناسب هستند.

ایده لوازم دکوری دست ساز برای منزل

ایده لوازم دکوری دست ساز منزل

7_کلیپ بورد عکس

یک دیوار از تصاویر مورد علاقه، جلد مجلات و بریده های روزنامه ایجاد کنید. کلیپ بوردهای خالی را به رنگ متالیک بپوشانید و قبل از تهیه عکس ها و مقالات خود، آنها را به طور مساوی روی دیوار آویزان کنید.

ایده لوازم دکوری دست ساز برای منزل

ایده لوازم دکوری دست ساز منزل

8_مجسمه سفالی دست ساز(مجسمه سفالی حیوانات)

شما می توانید با استفاده از گل رس، حیوانات مورد علاقه خود را بسازید و از آنها برای تزئین اتاق خود و یا فرزندان خود  استفاده کنید و فرقی ندارد که این حیوانات فیل باشند یا گوزن یا گورخر.

 

ایده لوازم دکوری دست ساز برای منزل

ایده لوازم دکوری دست ساز منزل

9_گلدان های شیشه ای

ایده لوازم دکوری دست ساز برای منزل

ایده لوازم دکوری دست ساز منزل

 

گلدان های شیشه ای سبک منحصر به فرد و مدرنی دارند که جدیدن بسیار باب شده اند شما از هر چیز ساده ای میتوان بکار بگیرید  گلدان های شیشه ای زیبایی را از بطری های بازیافتی بسازید. گلدان های خود را با گل های تازه مانند گل های داوودی پر کنید.

10_آویز دریم کچر مهره دار (کابوس گیر)

با استفاده از حلقه گرد، نخ، مهره و پر یک دریم کچر دست ساز طراحی کنید. رنگ های خنثی مانند کرم و قهوه ای را برای ایجاد یک ظاهر سنتی انتخاب کنید یا رنگ هایی که بیشتر روشن هستند را استفاده کنید تا اتاق شما روشن تر به نظر برسد.

ایده لوازم دکوری دست ساز برای منزل

 

ایده لوازم دکوری دست ساز منزل

ایده لوازم دکوری دست ساز برای منزل

ایده لوازم دکوری دست ساز منزل

 

11_آویز دیواری کاموایی

 

با استفاده از چوب و نخ می توانید آویزهای دیواری دست ساز را برای تزئین اتاق خود بسازید. براین این کار باید نخ هایی که دارای رنگ های متفاوتی هستند را به صورت متقارن به چوب ببندید. این آویز دیواری دست ساز را می توانید در اتاق نشیمن، اتاق خواب یا دفتر خانگی خود آویزان کنید. 

 

ایده لوازم دکوری دست ساز برای منزل

_آویز پوم پوم

 

شما می توانید با نوارهای آویز پوم پوم فضای جلوی قفسه کتاب یا دیوار خالی را تزئین کنید. از پوم پوم های رنگی برای شخصی سازی بیشتر اتاق خود استفاده کنید. پوم پوم ها بسیار جذاب و شگف انگیز هستند

13_شلف شش ضلعی چوبی

ایده لوازم دکوری دست ساز برای منزل

با استفاده از چوب و چسب چوب می توانید قفسه های عالی بسازید. برای زیبا تر کردن کار خود می توانید چوب ها را به هم بچسبانید و بعد با استفاده از گیاهان پر طراوت، کاکتوس ها فضای داخل شلف را پر کنید.

14_دیوارهای شیب دار پولکی

ایده لوازم دکوری دست ساز برای منزل

می توانید با استفاده از رنگ هایی که دارای طیف مشابهی هستند روی دیوار الگو ایجاد کنید. شما می توانید از الگوی پولک یا هر گونه الگوی پیچیده تر استفاده کنید.

15_تراریوم(باغ شیشه ای)

ایده لوازم دکوری دست ساز برای منزل

به شخصه توصیه میکنم که از این ایده  غافل نشوید کاکتوس ها به یک دلیل محبوب هستند، این گیاهان علاوه بر اینکه بسیار بی نظیر هستند مراقبت ساده ای هم دارند. شما می توانید میز خود را از تراریوم کاکتوس پر کنید.

16_پالت هنری نقاشی شده

ایده لوازم دکوری دست ساز برای منزل

از یک پالت چوبی ساده شروع کنید و سطح آن را با استفاده از استنسیل و رنگ بپوشانید و بعد از تصاویر ساده مانند پرندگان یا قلب استفاده کنید و پالت چوبی خود را تزئین کنید.

17_بوم های چاپی

ایده لوازم دکوری دست ساز برای منزل

اتاق خود را با مجموعه ای بوم های چاپ شده شخصی سازی کنید. عکس هایی را انتخاب کنید که خانواده شما را در بهترین لحظات زندگی خود نشان می دهد، این تصویر می تواند مربوط به یک پیاده روی در فضای باز باشد، یا بازی با سگ و یا کنار هم روی تختخواب باشد.

18_برگه های نت موسیقی

ایده لوازم دکوری دست ساز برای منزل

شما می توانید نت موسیقی یا متن آهنگ مورد علاقه خود را قاب کنید و از آن برای تزئین اتاق خود استفاده کنید. این دکوراسیون باعث می شود تا روح هر کسی که پا به اتاق شما می گذارد را زنده کند.

20-هنر نخ و میخ

ایده لوازم دکوری دست ساز برای منزل

هنر نخ ها هنری است که با ناخن، تخته چوب و نخ انتخابی شما سر و کار دارد. شما شکلی را انتخاب می کنید ( خواه قلب یا شکل حیوان) بعد با استفاده از نخ و میخ همان طرح را ایجاد می کنید. شما می توانید یک رنگ یا چند رنگ نخ انتخاب کنید.

21_تزئئین آینه با چوب

ایده لوازم دکوری دست ساز برای منزل

شما می توانید با استفاده از تکه های چوب و چسب قوی یک آینه زیبا و خیره کننده بسازید. شما می توانید از این دکوراسیون دست ساز حرفه ای را برای تزئین اتاق نشیمن اتاق خواب یا داخل ورودی استفاده کنید.استفاده از چوب در دکوراسیون خانه جزو بهترین هاست سعی کنید بیشتر از آن استفاده کنید.

22_طرح دیوار هندسی

_طرح دیوار هندسی

در اتاق خواب یا اتاق بازی یک دیوار با الگوهای هندسی ایجاد کنید. با استفاده از نوار می توانید الگوهای هندسی طراحی کنید و اشکال را با مجموعه ای رنگ ها بکشید. بعد از کشیدن نقاشی می توانید این نوار ها را بردارید و از شاهکاری که خلق کرده اید پرده برداری کنید.

23_هنر آبرنگ

هنر آبرنگ

دکوراسیون اتاق دست ساز خود را با استفاده از یک بوم شخصی سازی کنید. لایه های آبرنگ را به تدریج از تیره به کمرنگ ایجاد کنید. سعی کنید از طیف رنگی که در اتاق وجود دارد استفاده کنید.

24_میز و صندلی عثمانی دست ساز

میز و صندلی عثمانی دست ساز

اتاق های نشیمن و اتاق خواب ها اغلب به میز یا صندلی اضافی نیاز دارند. یک میز یا صندلی عثمانی تزئینی از پارچه و لاستیک بازیافت شده بسازید.

25_هنر تراشه نقاشی

_هنر تراشه نقاشی

برای ایجاد این تزئینات دست ساز می توانید تراشه های مداد رنگی با رنگ های مختلف را جمع آوری کنید و یا از کارت های رنگی استفاده کنید. رنگ هایی که در تضاد با رنگ دیوار هستند را انتخاب کنید.

26_بردهای چوب پنبه کوچک

بردهای چوب پنبه کوچک

برای وصل کردن یادداشت ها و لیست کارهایی که باید انجام دهید استفاده از بردهای چوب پنبه ایده آل است. شما می توانید چوب پنبه ها را به صورت دایره ای برش دهید و آنها را بالای میز یا در آشپزخانه وصل کنید. می توانید چوب پنبه را مطابق با رنگ اتاق رنگ آمیزی کنید.

27_تخته سیاه کره ای

تخته سیاه کره ای

شما می توانید با کشیدن کاغذ سیاه روی سطح نقشه نمای تخته سیاه را ایجاد کنید. فقط باید عبارتی الهام بخش یا نقل قول را ایجاد کنید.

28_آویز دیواری چوبی

_آویز دیواری چوبی

آیا از جمع آوری چوب در ساحل لذت می برید؟ قطعات چوب مورد علاقه خود را با استفاده از نخ به یک تکه بزرگتر از چوب آویزان کنید و از رنگ و پر برای تزئین استفاده کنید.

29_عبارات الهام بخش هنری

عبارات الهام بخش هنری

با عبارات و نقل قول های دلگرم کننده روحیه خانواده دو دوستان خود را بالا ببرید. نوار واشی و چسب را انتخاب کنید تا روند طراحی شما ساده شود.

30_هنر کاموا

هنر کاموا

 

برای تزئین اتاق خواب خود با یک اثر هنری دست ساز می توانید یک کارهنری با دو رنگ کاموا انجام دهید. برای این کار باید کاموا را با گره ترک به چوب محکم ببندید.

31_تزیین گلدانهای سفالی ، شیشه ای و چوبی

 

_تزیین گلدانهای سفالی ، شیشه ای و چوبی

 

شما می توانید گلدان های کوچک از گل رس و رنگ اکریلیک درست کنید. الگوهای هندسی و استفاده از نقاط را در طرح های خود امتحان کنید. گیاهان کاکتوس را درون گلدان های تزئین شده قرار دهید و آن را روی طاق پنجره، رو یا کنار میز قرار دهید.

32_گالری بوم

_گالری بوم

یک گالری دیواری از بوم ایجاد کنید. برای داشتن ظاهری متعادل از طرح های طرح دار و رنگ های جامد استفاده کنید.

33_نقاشی پر

نقاشی پر

با هر سطح از توانایی هنری هستید، بوم های پرهای نقاشی شده،خلق  هنری و در عین حال زیبایی را ایجاد می کنند. شما می توانید رنگ پرندگان مورد علاقه خود را انتخاب کنید.

34_آباژور دست ساز

_آباژور دست ساز

 

برای اضافه کردن نمای روستا یا مزرعه به اتاق خود می توانید یک پایه آپاژور چوبی با رنگ سفید یا کرم انتخاب کنید و رنگ لامپ را با رنگ چوب انطباق دهید.

35_آیینه فلزی

_آیینه فلزی

یک آینه معمولی را می تونید با ورق نقره یا طلا به یک آینه فلزی تبدیل کنید تا دکوراسیون دست ساز اتاق شما تکمیل شود.

36_آباژور عکس

_آباژور عکس

شما می توانید آباژوری بسازید که پر از عکس های افرادی است که دوستشان دارید. تصاویری که دارای معنای خاص هستید یا عکس تعطیلات، عروسی و جشن تولد را انتخاب کنید.

37_تابلوی نقشه جهان

تابلوی نقشه جهان

ایالت، استان یا شهری که در آن زندگی می کنید و یا مکانی که در ان بزرگ شده اید جایگاه خاصی در قلب شما دارد. نقشه هایی از مکان مورد علاقه خود را پیدا کنید و یک اثر هنری مدرن بسازید و آنها را قاب کنید.

38_دکوپاژ گلدان ها

_دکوپاژ گلدان ها

از دستمال کاغذی، کاغذ کادو برای تزئین گلدان جدید یا بازیافتی خود استفاده کنید. رنگ ها را با دکور اتاق خود مطابقت دهید و فراموش نکنید کل گل های تازه را به گلدان اضافه کنید.

39_کاغذ دیواری رترو

_کاغذ دیواری رترو

اگر از دکوراسیون چوبی خوشتان می آید و به دنبال روشی ساده برای استفاده از آن در اتاق خود هستید می توانید کاغذ دیواری رترو را در نظر بگیرید. یک طرح نقاشی از شده از سبزیجات، میوه یا گل مورد علاقه خود را روی رترو بکشید و آن را روی چوب بچسبانید.

40_تاپستری فانتزی

تاپستری فانتزی

شما می توانید در عرض چند دقیقه یک تاپستری بسازید. تمام آنچه که نیاز دارید نخ و مهره است. شما می توانید از تاپستری برای دکوراسیون مدرن اتاق خواب یا اتاق نشیمن خود استفاده کنید.

41_هنر ورق طلا

هنر ورق طلا

این پروژه دکوراسیون دست ساز تزئین اتاق بهتر است در پاییز یا زمستان هنگامی که برگ های زیادی روی زمین وجود دارد انجام دهید. از برگ های واقعی و اسپری طلایی رنگ استفاده کنید. می توانید با استفاده از این برگ ها یک اثر هنری ایجاد کنید.

42_بالا تختی چوبی

_بالا تختی چوبی

مهارت خود را در استفاده از چوب برای این ایده دست ساز عالی بکار گیرید و اتاق خواب مهمان خود را تزئین کنید. برای این کار یک نوع چوب زیبا مانند چوب گیلاس، بلوط یا افرا را انتخاب کنید.

43_رنگ آمیزی کمد

رنگ آمیزی کمد

کمد خود را با رنگ های پاستیلی تازه کنید. رنگ ها را به صورت طیفی بکار گیرید و یک اثر هنری بسازید شما می توانید از رنگ مورد علاقه خود استفاده کنید، چه آبی، چه زرد و چه بنفش فرقی ندارد رنگ مورد علاقه خود را انتخاب کنید.

44_شلف مثلثی دیواری

_شلف مثلثی دیواری

قفسه های مثلث دست ساز برای دکور اتاق بسیار زیبا هستند. چند قفسه را روی یک دیوار قرار دهید و وسایل مورد علاقه خود را مانند گل های کاکتوس و عکس ها را بدانها اضافه کنید.

45_آباژور هندسی

_آباژور هندسی

با آباژورهای هندسی می توانید یک ایده جالب را به اتاق خواب یا دکوراسیون دفتر کاری خانگی خود اضافه کنید. برای تاثیرگذاری بیشتر می توانید از رنگ فلزی یا یک رنگ روشن استفاده کنید.

46_بالش پوم پوم

بالش پوم پوم

آیا به دنبال یک دکوراسیون اتاق جالب و سرگرم کننده دست ساز هستید؟ با استفاده از پارچه های رنگی و پوم پوم (منگوله) می توانید یک بالش یا کوسن بسازید و آن را روی تخت، نیمکت یا صندلی مطالعه خود قرار دهید.

47_دیوارهای دو رنگ

دیوارهای دو رنگ

شما می توانید هنگام رنگ کردن دیوارهای اتاق خواب خود از دو رنگ استفاده کنید. یک رنگ تیره برای قسمت پایین (مانند بنفش و سبز) و یک رنگ تقریبا روشن را برای قسمت بالایی انتخاب گنید.

48_تابلو نقاشی دست ساز

_تابلو نقاشی دست ساز

از یک بوم خالی استفاده کنید و با استفاده قلمو نقاشی میوه ها یا سبزیجات مورد علاقه خود را بکشید. برای ایجاد ظاهری یکدست از طرح های یکسان استفاده کنید.

49_صندوقچه چوبی تزئینی

_صندوقچه چوبی تزئینی

شما می توانید برای نگهداری وسایل در مهدکودک، اتاق خواب یا زیر زمین از صندوقچه های چوبی استفاده کنید. شما می توانید با استفاده از رنگ آمیزی یک طرح منحصر به فرد را ایجاد کنید.

50_هنر انگیزشی (نقاشی انگیزشی)

_هنر انگیزشی (نقاشی انگیزشی)

شا می توانید روی یک کاغذ ساده تصویری بکشید. این طرح می تواند یک صحنه از طبیعت یا هر چیزی دیگری که مورد علاقه شما است باشد. حالا عبارتی را در این طرح بگنجانید که با دیدن آن خنده روی چهره شما نقش می بندد.

51_نوارهای دیواری
نوارهای دیواری

با ایجاد یک طرح روی دیوار به اتاق خواب خود تکستچر اضافه کنید. کشیدن نوارهای ساده با رنگ های خنثی باعث افزایش عمق اتاق می شود اما بیش از حد قدرت ندارند.

52-گالری دیواری با رنگ های خنثی

-گالری دیواری با رنگ های خنثی

رگه های طلایی، رنگ های خنثی و نقشه ها به خوبی کنار هم قرار می گیرند و گالری دیواری شما را تکمیل می کنند. یک دیوار از عکس های خانوادگی به صورت رندوم از دکوراسیون سبک مدرن و قدیمی درست کنید.

53_نقاشی انتزاعی (بوم نقاشی انتزاعی)

نقاشی انتزاعی (بوم نقاشی انتزاعی)

دکوراسیون دست ساز اتاق شما لازم نیست پیچیده باشد، با نقاشی روی بوم خالی سعی کنید هنر انتزاعی را ایجاد کنید. طیف وسیعی ارنگ ها را بگنجانید اما حتما رگه های رنگ سفید، سیاه و یا طلایی را استفاده کنید.

54_چراغ خواب دست ساز

چراغ خواب دست ساز

چراغ خواب دست ساز Lava Lamp یک پروژه ساده است. شما می توانید از این چراغ خواب در اتاق خواب کودک یا زیرزمین خود استفاده کنید.

 

55_نقاشی ساده روی دیوار اتاق خواب

_نقاشی ساده روی دیوار اتاق خواب

شما می توانید اتاق خواب یا اتاق کودک خود را مانند جنگل یا کوهستان نقاشی کنید. دیوارها را با صحنه هایی که در ذهن دارید نقاشی کنید. دیوار به دلخواه شما می تواند دارای طرح های ساده یا پیچیده باشد.

56_تزیین دیوار با نوار واشی

_تزیین دیوار با نوار واشی

یک دیوار هائل دارید که به کمی تغییر نیاز دارد؟ می توانید از نوار واشی برای ایجاد الگوهای نواری، زیگزاگ یا اشکال هندسی استفاده کنید.

57_نقاط پولکا ( خال خال)

نقاط پولکا ( خال خال)

با استفاده از نقاط پولکا می توانید یک حس بازیگوشانه را به دیوارهای اتاق خواب یا اتاق نشیمن خود اضافه کنید. رنگی را انتخاب کنید که مطابق با سبک و سلیقه شما باشد، این رنگ می تواند بنفش، طلایی یا آبی باشد.

خواه به دنبال تزئین کامل اتاق باشید یا فقط می خواهید خیلی ساده رگه هایی از رنگ را به فضای خود اضافه کنید، تزئیناتی را ایجاد کنید که سلیقه شما را نشان می دهد. شما شاید تعجب کنید که چیزی به سادگی دکوراسیون خانگی شخصی شما می تواند فضا را متحول کند.

بیشتر بخوانید.

ساخت لامپ/ ایده جدید