تزیینات جشن هالووین با وسایل ساده

 

 

تزیینات جشن هالووین با وسایل ساده : جشن هالووین در ایران چند سالی است که رواج پیدا کرده،و جزو جشن های هیجان انگیزی به شمار می رود که البته خلاقیت زیادی هم می طلبد!

هالووین (Halloween) از جشن های سنتی مسیحیان است که مراسم آن سه شبانه روز ادامه دارد و در شب ۳۱ اکتبر (نهم آبان) برگزار می‌شود. این جشن را مهاجران ایرلندی و اسکاتلندی با خود به قاره آمریکا آوردند و اکنون به جشنی فراگیر تبدیل شده است. با بی هوش در این بخش از کاردستی همراه باشید.

 

 

بی هوش سعی دارد در این قسمت با نزدیک شدن جشن هالووین در نظر داریم کلی عکس با ایده های جدید در اختیار شما عزیزان پر ذوق فرار دهیم حالا تا انتها این بخش همراه ما باشید.

 

تزیینات جشن هالووین با وسایل ساده 

 

تعداد زیادی  از افراد در این شب با چهره‌های نقاشی شده، لباس‌های عجیب و غریب و غیررایج و مبدل از پوست حیوانات تا لباسهایی مانند جادوگران، هیولاها، شخصیتهای مشهور و هر چه تصور کنید می پوشند.

 

کودکان هم برای قاشق زنی برای جمع‌آوری نبات و آجیل به در خانه دیگران می‌روند که یکی از آداب بسیار رایج در‌ هالووین است(مثل چهارشنبه سوری خودمون!).به این ترتیب که کودکان در گروه‌هایی کوچک به در خانه‌ها رفته و می‌گویند trick-or-treat به این معنی که: “چیزی بده تا اذیتت نکنیم” و صاحبخانه که به همین مناسبت خوراکی‌هایی تهیه کرده، چیزهایی در سبد آنها می‌گذارد.

 

یکی از نمادهای هالووین یک کدوتنبل (kurbis) است که درون آن را خالی کرده و برای آن چشم و ابرو و دهان به صورتی ترسناک درمی‌آورند و با روشن کردن شمع در درون کدوتنبل به آن جلوه‌ای ترسناک می‌دهند.

 

 

تزیینات جشن هالووین با وسایل ساده 

 

 

حالا باید چه کارهایی بکنیم تا یک جشن هالووین مهیج داشته باشیم؟

 

1-اولین نکته در برگزاری جشن هالووین رنگ و تم است.تم اصلی هالووین رنگ های نارنجی و سیاه است،اما باید توجه داشت که این دو رنگ برای فضا سازی کافی نیستند!می توانیم از رنگ های نزدیک به این دو رنگ یا رنگ های مکمل و حتی رنگ های متضاد در کنار این رنگ ها استفاده کنیم.رنگ هایی مثل قرمز،بنفش و سفید از رنگ های پیشنهادی و رایج برای فضا سازی هستند.

 

 

هالووین رنگ و تم

 

2- بیشتر مردم هالووین را با کدو تنبل میشناسند. تزئین کدو تنبل به شکل های مختلف خوشحال یا ترسناک یا ایموجی های دیگر از جمله سرگرمی هاییست که جلوه ی بسیار زیبا و جذابی به جشن شما می دهد.اگر جزو کسانی هستید که با بخش ترسناک جشن بیشتر موافقید بهتر است داخل کدو تنبل های خود شمع قرار دهید و فضای جشن را تاریک کنید!

 

 

کدو تنبل

 

3-حیوانات هم نقش مهمی در هالووین دارند!کلاغ،عنکبوت و خفاش از جمله جانورانی هستند که در تم اصلی هالووین به کار می روند.ما می توانیم این حیوانات را هم در ترکیب دکوراسیون جشن و هم در قالب غذاها و شیرینی ها و مهم تر از همه در لباس های خود به نمایش بگذاریم.با استفاده از پارچه های توری بسیار نازک و کمی رنگ طوسی میتوانید تار عنکبوت های خوبی هم بسازید!

 

 

عنکبوت و خفاش

 

4-چشم ها!بله درست است،دو جفت چشم و یا حتی بیشتر(!)در جای جایِ فضای جشن،روی خوراکی ها،روی لباس ها و هر جای غیر منتظره ی دیگر مثل وسط یک گل زیبا می تواند جذاب و ترسناک باشد.(داخل کیک یا دسر هم جای بدی نیست!)

 

جذاب و ترسناک

 

 

5-اسکلت انسان،رنگ قرمز به عنوان خون و چیزهایی در رابطه با قبرستان هم در جشن استفاده ی زیادی دارند.

 

 

-اسکلت انسان

 

 

6-شمع ها در اشکال و اندازه های مختلف می تواند در عین نور کم فضای مناسبی را با جشن فراهم کند.حتی می توانید بسته به سلیقه ی خود شمع هارا آب کرده و در قالب دلخواه خود بریزید!

 

تزیینات جشن هالووین با وسایل ساده 

 

7-جادوگرِ سوار بر جارو هم به این جشن دعوت است.شما می توانید از ماسک جادوگر هم در کنار لباس خود استفاده کنید.

8-شبح و ملافه ی سفید هم که جای خود دارد!می توانید خود را به راحتی و با یک ملافه تبدیل به شبح کنید و در فضای جشن هم میتوانید به کار ببرید.

 

ملافه تبدیل

 

 

9-لباس شما باید عجیب و غریب و غیر مرسوم باشد.لازم نیست لباس شما حتما ترسناک باشد.در گذشته لباس های ترسناک بر اساس سنت مسیحیان برای فراری دادن اجنّه و دیوها را فراری دهند.اما اکنون انواع لباس های عجیب و غریب در اختیار شماست و همه چیز به خلاقیت و سلیقه ی شما بستگی دارد.

 

تزیینات جشن هالووین با وسایل ساده 

 

 

10-و در نهایت به بخش خوشمزه ی جشن میرسیم.غذاها و دسرها و طرز تزئین و چیدمان آنها و خلاقیت شما در ربط دادن آنها به هالووین جشن را کامل و آماده جلوه می دهد.

در هر جشنی کودکان نیز بخشی از آن هستند.اگر می خواهید برای فرزند خود و دوستانش این جشن را برگزار کنید باید توجه داشته باشید که می توانید از نکات بالا برای جشن کودکتان هم استفاده کنید اما باید فضای جشن را تلطیف کنید.

 

تزیینات جشن هالووین با وسایل ساده 

 

 

-قسمت های ترسناک را حذف کنید و به جای آنها از شخصیت های کارتونی مرتبط برای فضای جشن و تزئین خوراکی ها استفاده کنید یا شخصیت های جدید بیافرینید.

-بادکنک را فراموش نکنید و آنها را متناسب با هالووین شخصیت ببخشید.

 

تزیینات جشن هالووین با وسایل ساده 

 

 

-بازی های جذاب توپی یا ماجراجویی برای آنها طراحی کنید و خودتان هم با آنها همراهی کنید.

-از کیک به عنوان دسر استفاده کنید و آن را جذاب و مرتبط بیارایید زیرا اکثر کودکان عاشق کیک هستند.

 

تزیینات جشن هالووین با وسایل ساده 

 

 

تزیینات جشن هالووین با وسایل ساده 

 

تزیینات جشن هالووین با وسایل ساده 

 

تزیینات جشن هالووین

 

تزیینات جشن هالووین

 

تزیینات جشن هالووین

 

تزیینات جشن هالووین با وسایل ساده 

 

تزیینات جشن هالووین

 

تزیینات جشن هالووین با وسایل ساده 

ایده های  دیگر جهت نزیین هالویین