آموزش ساخت وسایل دکوری زیبا با روکش چوب

 

آموزش ساخت وسایل دکوری زیبا با روکش چوب :  آیا شما هم ایده و خلاقیت با چوب علاقمند هستید ؟ گاهی اسم چوب که می آید برای ما چیز سحت و حوصله سر بر با امکانات فراوان به نظر میرسد .با این حال ما در این بخش از هنر کاردستی به روکش چوبی می پردازیم  که هم راحتر خواهد بود هم نیاز به کارگاه یا یک فضا مخصوص ندارید. اگر  شما هم عاشق رنگهای مختلف چوب می باشید با ما همراه باشید اما به دلیل هزینه زیاد از استفاده از آن در دکوراسیون منزلتان منصرف شده اید؟ نگران نباشید ما به شما اموزش میدهیم که خودتان این طرحهای زیبا را اجرا کنید.

با ما در این قسمت از بی هوش در گذری بر ایده و آموزش همراه باشید

 

 

یک ورقه روکش

 

روکشها در صدها نوع مختلف وجود دارند. خیلی از آنها را می توانید در مراکز عرضه ابزار خانگی بدست آورید. می توانید یک رول بزرگ از چوب بلوط، درخت توس یا لایه ای از درخت افرا به قیمت کمتر از 40 دلار بدست آورید ( یک رول بیش از اندازه برای تکمیل پروزه هایی که اینجا نشان داده می شود کافی است).

 

ساخت گل با روکش: 

 

اینها طرحهایی از گلهای بشاش و متحرکی هستند که به نطر می رسد در حال رقص در هوا هستند. به نتیجه کار نگاه کنید:

 

 

آموزش ساخت وسایل دکوری زیبا با روکش چوب

میتوانید تزیین فوق العاده ای را برای ورودی منزلتان ایجاد کنید و عین حال آنرا روی جاکفشی یا جارختی منزلتان که دید خوبی ندارد بگذارید و کمی تنوع به فضا بدهید.

آموزش ساخت وسایل دکوری زیبا با روکش چوب

 

بیشتر بخوانید:

 

چوب روی دیوار:

 

این کاری جالب است، یک هنر انتراعی – تقلیدی از شاخه های درختان، تنها با چند برش. میتوانید نوارهایی به پهنای 10.16 سانتی متری (4 اینچ) از روکشهای چوبی درخت افرا ببرید.

آموزش ساخت وسایل دکوری زیبا با روکش چوب

از چسب چوب برای چسباندن قطعات بصورت جفتی از سمت پشت استفاده کنید، در این حالت رویه چوبی از دو طرف قابل مشاهده است. سپس این قطعات را بوسیله لولای پلاستیکی چسبنده به دیوار نصب کرد. به هر تعداد که مایلید قطعات را بریده و به دیوار نصب کنید. مهارت دربکار گیری قیچی آن چیزی است که در هنگام بریدن روکشهای چوبی نازک به آن نیاز دارید.

 

آموزش ساخت وسایل دکوری زیبا با روکش چوب

 

 

روکش چوبی برای دیوار میز و...

در این قسمت سه پروژه نشان داده شده است. دیواری با روکش چوبی شبکه ای، میز چای خوری و روکش آباژور- که ممکن است کمی سخت به نظر بیاید. این طراح دکوراتور همه این سه پروژه انجام شده است. شما هم می توانید البته اگر مرحله به مرحله همراه او در درست کردن هر قطعه پیش بروید.

 

آموزش ساخت وسایل دکوری زیبا با روکش چوب

بیشتر بخوانید: آموزش ساخت زیورآلات رزینی 

این یک قابکاری رنگ و رو رفته از خلوتگاه های دوران دهه 70 نیست. این دیوار با نمای چوبی مشبک با سلیقه اش به نظر گران قیمت می رسد. اما اگر شما فقط 200 دلار بابت همه موارد بکار رفته پول پرداخت کرده باشید.

 

 

مرحله به مرحله

 

1. روکش چوبی مرود نظرتان را انتخاب کنید. اگر شما  عاشق طرح های واقع گرایانه و استحکام MDFهستید- در اینجا روکشهای محافظتی گردویی نشان داده شده است. او آنها را از یک فروشگاه ویژه چوب خریداری کرد. اما شما می توانید شکلهای مورد نظرتان از رول یا توپ کاغذی- روکشهای محافظت کننده ببرید و آن را البته می توانید را در مراکز فروش ابزار آلات خانگی پیدا کنید.

 

2. از کاغذ گراف استفاده کنید تا مقیاسی از طرح دیوارتان را ایجاد کرده باشید. از ضریب 2.54 سانتی متر = 30.48 سانتی متر عرض استفاده کنید. این مرحله را از قلم نیندازید؛ اگر طرحتان را همان اول ترسیم نمایید کار تهیه خیلی از مصالح مورد نیازتان آسانتر می شود. مادر  اندازه های مختلف استفاده کردیم و تا برای ایجاد منظره ای جذاب از شکلهای چهارگوش بهره برد.

 

3. طرح خود را به کمک یک خط کش طراز و مداد روی دیوار ترسیم کنید. از ضریب 2.54 سانتی متر = 30.48 سانتی متر عرض پیروی نمایید. جهت چهارگوش های چوبی را تغییر دهید.

 

4. با دقت چهار گوش هایتان را از روکش چوبی ببرید. اگر از کاغذ محافظتی پوششی استفاده می کنید، از روکش نازکی از چسب چوب برای چسباندن هر قطعه از روکش روی چهار چوبه هم اندازه خودش از MDF استفاده نمایید. اینکار باعث می شود که این قطعات بهتر پشتیبانی شوند و از موجدار شدنشان جلوگیری می شود.

 

5. از چسب براق استفاده کنید (  از یک نوع از این چسبها برای بستن شکاف ها استفاده کنید). تا چهارچوبه را به دیوار بچسبانید. برای ایمنی بیشتر، آنها را در جایشان با میخ محکم کنید. میخها را در لبه بیرونی چهار چوبه ها قرار دهید بنابراین وقتی قالبها را اضافه می کنید، میخها پنهان خواهند شد.

 

6. همه قالبهای ساده را به همین صورت با میخ بکوبید و کار را به پایان رسانید و درز بین چهارچوبه ها را کامل کنید تا ظاهری صیقلی و پرداخته ایجاد شود.

 

آباژور سایه دار:

این آباژور دست دوم به سختی امکان داشت که بتواند محبت کسی را جلب کند. اما دکوراتور ما توانایی های بالقوه آن را دید. او یک پایه تهیه کرد و به آن رنگ سفید زد، این پایه دارای حفره هایی هم بود- برای ایجاد سایه های کوچک. او یک قاب سیمی آباژور ارزان قیمت از یک بازار لوازم دست دوم بعنوان حمایت کننده آباژور جدید تهیه کرد.

آموزش ساخت وسایل دکوری زیبا با روکش چوب

بیشتر بخوانید: تزیین درخت کریسمس در منزل

سپس او این طرح را به کاریرد و ترسیم نمود؛ قطعاتی از کاغذهای محافظتی روکشی جدا نمود.ما قطعات بریده شده را به قاب آباژور چسباندیم و در یک طرح همپوشانی از مهارتش در چسبکاری استفاده کردیم. نهایتا ما کاغذهای ژاپنی ماتی را از داخل به قاب آباژور چسباندیم تا اینکه مقداری نور از طریق آنها خارج شود.

 

ایده خلاق با اشکال هندسی :

از هنر نقش و نگار برگ بر روی دیوار برای نشان داده قفسه استفاده کرد، تنوع روکشهای چوبی دوباره درخشید.

 

آموزش ساخت وسایل دکوری زیبا با روکش چوب

 

هنر نقش به شکل برگ:

اینجا شما این شانس را دارید تا خلاق شوید. شما می توانید این پروژه را به بینهایت روش انجام دهید و همچنان به یک محصول هنری عالی دست یابید. در اینجا روکشهای چوبی قطعات هنری دیواری را در اینجا نشان داده شده است، میتوان ایجاد نمود. سپس طرح خودتان را تغییر داده و ایجاد نمایید.

آموزش ساخت وسایل دکوری زیبا با روکش چوب

بیشتر بخوانید: آموزش مدلهای جدید تزیینی در خانه 

 

وسایل مورد نیاز :

سه نوع مختلف از روکشهای چوبی را با رنگهای تیره کاملا متضاد انتخاب کنید. ما از گره های چوب گردویی، چوب افار و چوب انجیر و گیلاس استفاده نمودیم. تا بتوان نقش یک برگ ساده را در اندازه های مختلف روی یک کاغذ سفید مقوایی ترسیم نمود. سپس آن طرح را روی روکشهای چوبی رسم کرد.

آموزش ساخت وسایل دکوری زیبا با روکش چوب

 

با دقت ببرید:

با دقت طرح برگهایتان روی روکشهای چوبی را ببرید.
ما یشنهاد می کنیم که ابتدا دور برگها را در مرحله اول به صورت کلی ببرید. آنگاه به دقت دور منحنی ها را ببرید. تنوع چوبی نامتعارف و خوشرنگ خیلی نمایانتر است و تمایل به چند دستگی در آن خیلی بیشتر از کاغذهای محافظ روکش اصلی است.

 

[caption id="attachment_3130" align="aligncenter" width="411"]آموزش ساخت وسایل دکوری زیبا با روکش چوب آموزش ساخت وسایل دکوری زیبا با روکش چوب[/caption]

 

 

کپی کنید و بچسبانید:

شکل برگهایتان را روی یک پایه چوبی کوچک قرار دهید. چسب را با برس بر پشت برگهایتان بمالید. روکشهای چوبی ممکن است کمی خمیده شوند؛ در این باره نگران نباشید. چسبهای اضافی را پاک کنید و بعد چند کتاب روی برگها بگذارید تا دوباره صاف شوند، اجازه دهید خشک شوند.

آموزش ساخت وسایل دکوری زیبا با روکش چوب

 

 

روی آن غلطک بکشید:

قطعات MDF را بریده و روکشهای چوبی را با آنها هم اندازه سازید.ما قطعات را دراندازه های 22.86×22.86 سانتی متری(9×9 اینچی) و 20.32×25.4 سانتی متری( 8×10 اینچی)پیشنهاد میکنیم. روکشهای چوبی را بوسیله چسب روکش به قطعات MDF چسباند. از یک غلطک برای صاف کردن همه نا همواریها استفاده کرد.

آموزش ساخت وسایل دکوری زیبا با روکش چوب

 

حال قسمت جالب کار: آرایش کردن، تزئین نمودن و دادن ویژگیهای شخصی به کار. ما از یک نان زنجبیلی قالب گیری کردیم و یک کتری کوچک از یک مغازه صنایع دستی تهیه نمود. آنها را سفید کرد و بالای قطعات MDF روکشدار چسباند. سپس او نقش و نگار برگش را پشت قطعه MDF چسباند.

 

اتاق خواب ایده گرایانه:

دکوراتور ما یک برد بالای تخت، یک پا تختی، یک لامپ آویز ثابت، و هنرهای دیواری دیگری را از مواد بدست آمده از قطعات چوبی جدید مورد علاقه ما ایجاد نمود. باور کنید! اسلایدهای بعدی به شما نشان می دهد که چگونه اینکار انجام شده است.

آموزش ساخت وسایل دکوری زیبا با روکش چوب

 

چگونه برد بالای تخت بسازیم:

یک برد بالای تخت به این تخت خواب یک احساس طبیعی و وابستگی می دهد. برای درست کردن آن ، باید دو چهار چوبه جدا از هم تهیه کنید: قسمت پنهان آن از یک تکه چوب صنوبر ارزان و چهارچوب خارجی آن که زیباتر است را از چوب افرا تهیه کنید.

باید نوارهای بافته شده را به چهارچوب صنوبری بچسبانید، بنابراین لبه نوارها دیده نمی شود. شما همچنین به سه محافظ صنوبری نیاز دارید تا آنها را به پشت برد بالای تخت بچسبانید تا مانع از خمیدگی نوارهای بافته شده شود.

چگونه برد بالای تخت بسازیم

بیشتر بخوانید: ۷ روش ساده برای ساخت گلدان تزیینی فانتزی

طرحی عریض و مرتفع برای برد بالای تختتان ایجاد کنید. این کار بسته به اندازه تخت خواب شماست. برد بالای تخت  195.58 سانتی مترعرض (77اینچ) و 152.4 سانتی متر ارتفاع (5 فوت) دارد.این تعیین کننده این است که طول نوارهای روکش چوبی که شما به آن نیاز دارید، چقدر باید باشد.

یک چوب صنوبر متنوع ضخیم که به آن "روکش چوبی بدون خط مشکی" گفته می شود برای این طرح ایده ال است؛ کار با آن ساده و بادوام است.
نوارهای روکشی را سه عرض 5.08، 7.62 و 10.16 سانتی متری (3،2 و 4 اینچی) و در 2 طول متفاوت اندازه زده و ببرید. روی چهار چوبه صنوبری، اندازه گیری کرده و مشخص کنید که نوارها به کجا باید بچسبند.

 

 

همراه باشید با کار ساخت برد بالای تخت:

چسب بزنید، و بعد نوارهای کوتاهتر را بصورت عمودی به چهارچوبه صنوبری منگنه کنید. بین نوارها 2.54 سانتی متر ( 1 اینچ) فاصله بگذارید.  سه چوب صنوبری حمایت کننده را به صورت عمودی با فاصله های مساوی از عرض را به پشت چهارچوب قرار دهید.که ناهمواریها را به حداقل برساند و باعث پایداری چهارچوب شود.

 

همراه باشید با کار ساخت برد بالای تخت:

 

نوارهای بلندتر را بطور افقی بین نوارهای عمودی بصورت طرح بافت قرار داد، با تناوب عرض های 5.08، 7.62 و 10.16 سانتی متری. هر نوار را از میانه شروع کنید. و بعد آن را تا قرار گرفتن در جای دلخواه بالا و پایین ببرید. بین هر نوار افقی 2.54 سانتی متر (1 اینچ) فاصله بگذارید.

 

همراه باشید با کار ساخت برد بالای تخت

 

بیشتر بخوانید: آموزش تصویری دوخت کیف دستی زنانه نمدی

 

راحت بخوابید:

با قرار دادن نوارها در جای خود و حفاظ های ایمنی روی برد تخت خواب، چهار چوبه صنوبری را در چهارچوبه افرای خارجی قرار دهید. هر دو چهار چوبه را به هم ببندید. سپس همه کار را حداقل یک بار با پوششی از پلی یورتن خالص بپوشانید.

همراه باشید با کار ساخت برد بالای تخت

 

 

میز کنار تخت:
این میز پاتختی در وضعیت اسفناکی بود وقتی که آن را در یک حراج خانگی به قیمت 20 دلار بخرید. او قسمتهای داخلی آنرا تمیز کرد و میز را رنگ کرد و داخل طبقه میانی آن یک صفحه از طرحهای جدید خود را نصب کرد و میز بسیار زیبا و شیک شد.

 

میز کنار تخت