بازی با شطرنج

چندین سرگرمی برای زندگی زیباتر : داشتن سرگرمی صرفا برای گذران وقت نیست؛ سرگرمی می‌تواند زندگی شما را بسیار بهبود ببخشد. سرگرمی کاری است که برای لذت یا تفریح انجام می‌دهید. این کارها را در اوقات فراغت‌تان انجام می‌دهید و برای انجام آنها حقوق نمی‌گیرید. ازآنجاکه سرگرمی‌ها، فعالیت‌های وقت های فراغت هستند، خیلی از مردم سرگرمی را به عنوان یک چیز هزینه بر میدانند و میگویند ما وقت و پول کافی برای این کارها را نداریم
اما معین شده که سرگرمی صرفا برای لذت بردن نیست. داشتن سرگرمی مزیت‌هایی زیادی دارااست، برای مثال:
می‌تواند به شما حس موءثر بودن بدهد.
میتواند استعدادهایتان را نشانتان دهد
می‌تواند ذهن شما را اکتیو کند
می تواند سبب شور و شوق و اشتیاق شما بشود.
بعضی از سرگرمی‌ها علاوه بر لذت‌بخشی، برایتان موثر هم میباشند. در این مطلب چند تا از این سرگرمی‌ها را به شما معرفی می‌کنیم که کیفیت زندگی شما را بهبود می دهند با ما همراه باشید در بی هوش بزرگترین سایت سرگرمی و تفریحی

 یوگا انجام دهید!

تمامی باید مدیتیشن را امتحان کنند. اما آیا مدیتیشن سرگرمی است؟ من معتقدم که هست. انجام مدیتیشن به شما امدادرسانی می‌کند استرس کمتری داشته باشید، فشار خونتان پایین بیاید، سیستم ایمنی بدن‌تان تقویت شود و حتی بضاعت و توان تمرکزتان بالاتر برود.
آیا مدیتیشن لذت‌بخش است؟ زمانی روزانه به دوران 20 دقیقه به مدیتیشن می‌پردازید، یک شمع روشن می‌کنید و روی زیرانداز یوگایتان دراز میکشید، به طور کامل شل و آرام می‌شوید و حال‌و‌هوای خوبی خواهید داشت.

چندین سرگرمی برای زندگی زیباتر

 باغبانی کنید!

باغبانی سرگرمی واقعا مفیدی است. چه چیزی مفیدتر از اینکه گل‌های خوشگل بکارید و میوه و سبزی خودتان را رویش دهید؟ ولی این مجموع داستان نیست، باغبانی تأثیرات دیگری هم روی شما خواهد داشت:
ترازو کورتیزول، یعنی هورمون استرس شما را کاهش می‌دهد.
پرورش یک گیاه از دانه تا مرحله‌ی میوه دادن، توان شمارا در ساخت و ساز تغییرات مثبت در‌این دنیا افزایش می دهد.
یک نوع ورزش به حساب می آید (و همگی‌ی ما به 150 دقیقه ورزش در هفته نیاز داریم).
تحقیقات نشان داده است باغبانی زوال عقل را تا 36 درصد کاهش می‌دهد.

چندین سرگرمی برای زندگی زیباتر

باغبانی

 با آشپزخانه صلح و دوستی نمایید!

یکی از بهترین سرگرمی هایی که می توان به آن فکر کرد غذا پختن است همان طور که میدانید غذاهای خانگی بسیار تندرست تر از غذاهای بیرون هستند و باعث طول عمر می شوند تحقیقات نشان داده‌اند اشخاصی که در خانه آشپزی می‌کنند نسبت به عده ای که بیشتر بیرون غذا می‌خورند، تندرست‌تر هستند و زندگی طولانی‌تری دارا‌هستند. در واقع وقتی مواد اولیه‌ی مایحتاج برای غذایتان را از فروشگاه های مواد غذایی می‌خرید، غذای آماده‌ی کمتر، غذای پُرشِکر و چربی کمتری می خرید و در عوض، انتخاب های سلامت‌تری دارید.پس، با آشپزی در خانه در هزینه‌هایتان هم صرفه‌جویی می‌کنید.

چندین سرگرمی برای زندگی زیباتر

آشپزی یک سرگرمی در خانه

کتاب بخوانید!

تلاوت کتاب  خیلی با ارزش‌تر از وقت‌گذرانی و لذت بردن می باشد. خواندن، مهارت درک‌ نوشته‌ی‌علمی شما‌را تقویت می‌کند، به ذهن شما خیال و خاطر می‌دهد تمرکز کند و دامنه‌ی لغت شما را توسعه میدهد. همچنین کتاب تلاوت قدرت مغز شما‌را هم افزایش می دهد. درست همان طور که پیاده‌روی بدن‌تان را تمرین می‌دهد، خواندن هم مغزتان را تمرین می‌دهد.
از این پیشین، تحقیقات نشان می‌دهد مطالعه استرس را تا 70 درصد کاهش میدهد و یاری می‌کند بهتر بخوابید. بهترین کار این است که تلاش نمائید این سرگرمی را درست قبل از به رختخواب رفتن انجام دهید.

چندین سرگرمی برای زندگی زیباتر

کتابخوانی

موسیقی گوش کنید و ساز بنوازید!

گوش دادن به موسیقی و ساز زدن، می‌تواند رشد شناختی شما را افزایش دهد. به‌علاوه، هماهنگی چشم-دست و چابکی شما‌را بهتر می‌کند. نو قسمتش جالبش اینجاست: ساز زدن آی‌کیو را هم در خردسال ها و هم در بزرگسالان تا 7 نمره افزایش میدهد. وسوسه نشدید که بیرون بروید و یک کیبرد بخرید؟

آهنگ گوش کن

شطرنج بازی کنید!

احتمالا خودتان می‌دانید شطرنج برای بهبود قدرت‌های شناختی مغز، یک سرگرمی عالی است. اول از همه، شطرنج هر دو نیمکره‌ی مغز را تمرین میدهد. بازیکنان اول از نیمکره‌ی چپ مغز به کار گیری می‌کنند و آن را تقویت می‌کنند. این نیمکره با شناخت اشیاء سروکار دارااست. آنگاه، این بازی از نیمکره‌ی راست استفاده می‌کند که این نیمکره با الگوی شناخت کار می‌کند.
از این قبلی، شطرنج به شما امدادرسانی می‌کند تا حافظه‌تان را تقویت کنید